بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری

موزه ملی انقلاب اسلامی، این مجموعه ملی دوشادوش سایر نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور، با به کارگیری تمامی امکانات مادی و معنوی خود، در عرصه جهاد مقدس تبیین، با استعانت از ساحت قدس الهی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در فتح خرمشرهای پیش‌رو آماده است.

به گزاشر خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در متن این بیانیه آماده است:

روز سوم خردادماه 1361، طنین گلبانگ آیه شریفه « إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا » بر فراز گنبد مسجد جامع خرمشهر به گوش تمامی آزادگان و آزادی خواهان جهان در سراسر پهنه گیتی رسید.

این حماسه پرشکوه و عظیم و پشتیبانی اراده الهی از دلیرمردان و مجاهدان راه حق نشان داد که هرگاه ملتی با اخلاص در راه اعتلای کلمه الله به پا خیزند دست قدرت الهی به مدد آنان خواهد آمد.

دلاورمردان و رزمندگان رشید اسلام با اعتقاد راسخ به وعده صادق الهی در پیروزی قطعی جبهه حق علیه باطل و با دستانی به ظاهر خالی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح  بعث عراق ایستادند و با پیروی از پیر و مقتدایشان حضرت روح الله (رحمة الله علیه) حماسه ای به یاد ماندنی را رقم زدند.

آری؛ در ظاهر لشکر اسلام خالی از امکانات بود و لیکن خلوص و تقوای رزمندگان و سربازان حضرت امام (رحمة الله علیه)، سنت الهی « انَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَة » را به معرکه نبرد کشاند و چنان شکست فضاحت باری را برای جبهه باطل رقم زد که تا ابد در حافظه تاریخ خواهد ماند.

و بی سبب نبود که فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «فتح خرمشهر يك مسئله عادي نيست، بلكه ما فوق طبيعت است»  و « خرمشهر را خدا آزاد کرد».

امروز اما با اقتدار و صلابت قوای نظامی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دشمنان ما خواب تجاوز و حمله نظامی را حتی به خیال خود راه نمی دهند، لیکن شیاطین عالم جنگ نرمی را بر علیه این نظام عزیز آغاز کرده است و این مهم هوشیاری ، آمادگی و حضور همه جانبه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی می طلبد و جوانان مومن و انقلابی؛ این سرداران جبهه جنگ نرم به پیروی  منویات و تاکیدات رهبر حکیم، دوراندیش و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی ) که فرمودند: «خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.»، به جهاد در خطوط  مقدم عرصه جنگ نرم مشغولند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به خصوص شهدای حماسه فتح خرمشهر، تاکید می کند که این مجموعه  ملی دوشادوش سایر نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور، با به کارگیری تمامی امکانات مادی و معنوی خود، در عرصه جهاد مقدس تبیین، با استعانت از ساحت قدس الهی و پیروی از منویات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در فتح خرمشرهای پیش رو آماده و حاضر است. 

سلام و درود الهی و همه آزادگان جهان بر حماسه آفرینان خونین شهر، آنان که مردانه جنگیدند، جان باارزش خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و جاودانه شدند.
 

کد خبر 1178084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha