مردم در دفاع مقدس اصلی‌ترین سرمایه خود را برای حفظ ارزش‌های اسلام گذاشتند

امیر فولادی با بیان اینکه در دفاع مقدس مردم اصلی‌ترین سرمایه خود را برای حفظ ارزش‌های اسلام گذاشتند، گفت: دزفول به شهر هزار موشک معروف بود. صدام لعین بسیار این شهر را موشک‌باران کرد ولی مردم حاضر به خالی‌کردن شهر نشدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به روز مقاومت دزفول در چهارم خرداد در برنامه "رویداد" رادیو گفتگو با بیان اینکه در دفاع مقدس مردم اصلی‌ترین سرمایه خود را برای حفظ ارزش‌های اسلام گذاشتند، گفت: دزفول به شهر هزار موشک معروف بود. صدام لعین بسیار این شهر را موشک‌باران کرد ولی مردم حاضر به خالی‌کردن شهر نشدند. وقتی به این رفتار مردم دزفول نگاه می‌کردیم، برایمان مایه روحیه و عبرت بود.

 

وی با بیان اینکه عبرت‌های آن دوران برای مردم آزاده و همه دولت‌ها عبرت‌آموز است، گفت: مقاومت و ایستادگی مردم ایران و خاصه هم‌وطنان دزفولی برای همگان درس‌آموز است. در آن روزگار مردم در تبعیت از امام (ره) و باایمان به خدا هر چه داشتند پای‌کار آوردند و توانستند دشمن را ذلیل کنند.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش این رخداد را بزرگ‌ترین درس برای حکومت‌ها و ملت‌ها دانست و افزود: اگر ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی و رنج‌ها نبود، امروز چنین پیروزی برای ما حاصل نمی‌شد. توکل این مردم به خدا و توسلشان به اهل‌بیت (ع) بود و سعی کردند از اولیای الهی پیروی کنند.

 

امیر فولادی با بیان این که دشمن با وجود حمایت‌های همه‌جانبه از طرف ابر قدرت‌ها، اما به هیچ‌چیز نرسید، گفت: خاطرات رئیس ستاد ارتش معاون عراق را در زمان صدام چاپ کرده‌ایم و او می‌گوید سه جا گریه صدام لعین را دیدم. صدام لعین فردی قصی القلب بود و همه این شخصیت خونخوار و جنایتکار را می‌دیدند. این فرد یک جا زمانی که خرمشهر آزاد شد و زمانی که عراقی‌ها فاو را از دست دادند و نیز در پایان جنگ گریه می‌کند. در آن نامه نوشته بود که شما به هرچه خواستید رسیدید و خسارت‌هایی برای عراق بر جای گذاشته بود که هیچ عایدی برای او نداشت.

 

وی با بیان اینکه صدام با سرافکندگی و ذلت تمام مجبور شد به وضعیت قبل باز گردد که برای همه ملت‌ها درس‌آموز است، گفت: از زمان حضرت آدم (ع) تا امروز همواره جبهه حق و باطل رو در روی‌هم ایستاده‌اند ولی جبهه حق همواره پیروز بود.

کد خبر 1179082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha