قرارگاه استانی خانواده و جمعیت در گیلان تشکیل شد

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت در استان گیلان تشکیل شده است گفت: در طرح جوانی جمعیت به زوج‌های جوان زیر ۲۵ سال سن وام ۲۰۰ میلیونی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌زهرا یعقوب نژاد» شامگاه چهارشنبه( ۴خرداد) در گفت‌و‌گوی خبری مهمترین تسهیلاتی که دولت برای خانوارها در طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته را برشمرد و اظهار داشت:  این قانون مشتمل بر ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره است و به شکل مستقیم ۳۰ دستگاه در آن تکلیف قانونی دارند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه در سطح ملی ستاد ملی جمعیت متولی اجرا و نظارت بر قانون جوانی و تثبیت جمعیت است افزود: در سطح استان‌ها هم این وظیفه به استانداری‌های واگذار شده است و در کمتر از یک هفته یعنی در یکم خرداد امسال قرارگاه استانی خانواده و جمعیت به ریاست استاندار گیلان تشکیل شد.
 
یعقوب‌نژاد ضمن اشاره به تاکیدات زیاد استاندار گیلان مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قانون جوانی جمعیت در سطح استان تصریح کرد: قرارگاه استانی جمعیت و خانواده استان گیلان در بدو تشکیل ۱۵ مصوبه داشت و استاندار دستور داد تا این قرارگاه در سطح شهرستان‌ها هم به ریاست فرمانداران تشکیل شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در طرح جوانی جمعیت مشوق های اقتصادی هم لحاظ کرده است اضافه کرد: در ۷۳ مورد ماده قانونی این طرح مخاطبان متنوعی وجود دارند و در رابطه با زوج‌های جوان زیر ۲۵ سال سن اعطای وام ۲۰۰ میلیونی و برای سایر زوجین که سن بالاتری هستند اعطای وام ۱۴۰ میلیونی در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان افزود: علاوه بر اینها یکسری تسهیلات قرض‌الحسنه هم هست که برای تولد فرزندان اول تا پنجم پرداخت می‌شود و مبالغی هم تسهیلات ودیعه و خرید مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن پیش‌بینی شده است.
 
یعقوب‌نژاد با تاکید بر اینکه در قانون جوانی و تثبیت جمعیت به پوشش بیمه‌ای بسیار توجه شده است ابراز داشت:‌ تسهیلات قانون فوق از ابتدای سال در حال پرداخت است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به بانکهای عامل استان گیلان مراجعه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، بانک‌های عامل، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و‌ صدا و سیما از جمله دستگاه‌های محوری هستند که در طرح جوانی و تثبیت جمعیت نقش دارند.
 
 
 
کد خبر 1179171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha