تبیین شخصیت امام راحل از مصادیق «جهاد تبیین» است

زارعی کوشا بیان کرد: از مصادیق «جهاد تبیین»، تبیین شخصیت امام راحل است چون شخصیت امام مورد هجمه دشمنان و رسانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان ظهر پنج شنبه پنجم خرداد در جلسه برنامه‌ریزی سالروز ارتحال امام راحل که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از گنجینه‌هایی که برای استمرار انقلاب نیاز داریم شخصیت امام راحل عظیم الشان است و در طول بیش از سه دهه‌ای که از ارتحال امام می‌گذارد هیچکس مانند مقام معظم رهبری روی بزرگداشت یاد امام و تبیین سیره، شخصیت و تفکر ایشان حساس نبودند و کسی هم مانند ایشان، این موضوع را دنبال نکردند.

 

وی با بیان اینکه از مظلومیت‌های امام این است که افرادی در جهت مقابله با سیره امام قدم برداشته‌اند، افزود: تحلیل شخصیت بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی در سخنرانی‌های معظم له مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: از مصادیق «جهاد تبیین»، تبیین شخصیت امام راحل است چون شخصیت امام مورد هجمه دشمنان و رسانه‌ها است.

 

زارعی کوشا اعلام کرد: چون اساس انقلاب و رکن رکین انقلاب امام راحل است و اگر این گنجینه را دشمن تخریب کند ضربه سنگینی به اساس نظام وارد کرده است،بنابراین برای تبیین شخصیت امام باید تلاش کرد.

 

استاندار کردستان یادآور شد: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند و تبیین راه امام راحل از صادیق جهاد تبیین به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از دانشجویان، اساتید و نخبگان آشنایی مختصری با اندیشه امام راحل دارند بنابراین باید این شخصیت بزرگ علمی و عرفانی که مجمع همه خوبی‌ها بوده است، تبیین شود.

 

زارعی کوشا با اشاره به اینکه باید امام راحل را بخوبی به جامعه معرفی کرد،گفت: با نفس امام جوانان و نوجوانان دوران دفاع مقدس یک شبه ره صد ساله را رفتند و این اتفاق مورد غبطه عرفایی می‌شوند که چندین دهه در راه خدا جهد کردند.

 

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی دستاور این شخصیت بزرگ است و باید از ایشان در برابر هجمه‌ها دفاع شود.

 

استاندار کردستان اذعان کرد: باید بعد از دو سال از شیوع کرونا اقدامی اثرگذار برای سالروز رحلت امام در استان انجام شود تا بتوانیم دین خودمان را نسبت به ایشان ادا کنیم.

 

زارعی کوشا گفت: در شهرستان‌ها باید فرمانداران نیز پای کار باشند و جلسات متعدد در شهرستانها و بخش‌ها برای سالروز ارتحال و ۱۵ خرداد داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام سید محمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیون امام راحل هستیم و ایشان انسانی پیامبرگونه بودند که شخصیتی به بزرگی تاریخ بشریت دارند.

 

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام راحل در استان و کشور نبود، افزود: امسال برنامه هایی برای سالروز ارتحال امام راحل پیش بینی شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: فضاسازی محیطی، دعوت از صاحبنظران و اساتید برای تبیین اندیشه‌های امام بویژه برای نسل جوان از برنامه‌های استان ویژه سالروز ارتحال امام راحل در کردستان است.

 

حجت‌الاسلام سادات با اشاره به برگزاری برنامه‌های تبیینی در سطح مساجد استان افزود: امیدواریم شاهد برگزاری برنامه‌های پربار در سطح استان باشیم.

 

وی برگزاری مسابقات و فعالیت‌هایی متناسب با سالروز رحلت امام را از دیگر برنامه‌های استان دانست و گفت: این برنامه‌ها با همکاری ادارات و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 1179290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha