آستارایی‌ها در سوگ شهادت امام صادق(ع) عزاداری کردند

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، عاشقان ولایت و امامت در بندر آستارا با برپایی دسته عزاداری خیابانی در سوگ شهادت آن امام همام اشک ماتم ریخته و به سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) جای جای این شهرستان غرق در عزا و ماتم است.

 

به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع از چند روز گذشته خیابان‌های این شهر مرزی سیاهپوش شد و بنرهای تسلیت در میادین، بلوارها، سر درب ادارات و مساجد نصب شد.

 

همچنین شب گذشته به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) آیین‌های مختلفی در مساجد شهری و روستایی بندر آستارا برگزار شد و ارادتمندان آن حضرت عشق و علاقه خود به خاندان عصمت و طهارت(ع) را نشان دادند.

 

در این مراسم‌ها که با حضور جوانان و نوجوانان سیه‌پوش همراه بود، هیئت‌های عزاداری با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ شهادت امام صادق(ع) به عزاداری پرداختند.

 

سوگواران صادق آل‌محمد (ص)  امروز نیز در یک هوای آفتابی از محل رو بروی سپاه ناحیه آستارا تا مصلی نماز جمعه این شهر با پای پیاده به سینه‌زنی و عزاداری خیابانی پرداخته و با بر افراشتن پرچم‌های عزا، عشق و علاقه خود به اهل‌بیت (ع) را نشان دادند.

 

مداحان نیز سوزناک‌ترین اشعار مذهبی را در رسای ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت قرائت کردند و عزاداران در حالی که پرچم‌های مشکی را در ماتم از دست دادن ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بر دست داشتند در پیشاپیش دسته عزاداری حرکت می‌کردند.

 

عزاداران پس از رسیدن به مقصد، ادامه مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) را در مصلی نماز جمعه برگزار کردند .

 

گفتنی است، سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام صادق(ع) از دیگر بخش‌های این آیین بود.

کد خبر 1179531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha