کاهش فقر فرهنگی با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی

ایروانی گفت: برای کاهش فقر فرهنگی باید به اهمیت کتاب و کتابخوانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه و برای آن هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «ابوالفضل ایروانی» امروز (۷ خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی نهبندان اظهار کرد: مباحث حوزه کتابخانه‌ها برای برنامه‌ریزی، تعالی و رشد جامعه است.

 

سرپرست فرمانداری نهبندان در ادامه اشاره کرد: فرهنگ واژه گسترده ای است و مسئله اصلی در مباحث اجرا، فرهنگ سازی است که در این خصوص باید برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی مورد توجه متولیان امر فرهنگ قرار گیرد.

 

ایروانی گفت: بزرگترین کتابخانه روستایی کشور را در روستای خوانشرف داریم لذا نباید آسیب های اجتماعی در این روستا داشته باشیم.

 

وی افزود: نگاه ویژه ای به مجموعه کتابخانه ها صورت گیرد و دستگاه های اجرایی با مجموعه کتابخانه ها و در کنار ‌آن جذب خیرین همکاری و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

 

سرپرست فرمانداری نهبندان بر توسعه شهرستان نهبندان تاکید و تصریح کرد: با تمام ظرفیت های موجود، برای مطرح کردن شهرستان در سطح استان و ملی با کمک دستگاه های اجرایی گام برمی‌داریم.

 

وی با بیان اینکه برای کاهش فقر فرهنگی باید به اهمیت کتاب و کتابخوانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه و برای آن هزینه کرد، گفت: بُعد فرهنگ سازی باید در اقدامات مختلف فرهنگی اجتماعی مهم؛ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» امام جمعه نهبندان هم با اشاره به اهمیت خواندن کتاب، اظهار کرد: اولین پیام نازل شده بر حضرت محمد(ص) به عنوان دستور الهی و وحی پیام «خواندن» است.

 

وی گفت: هر پیامبری؛ کتاب مخصوص به خود را برای هدایت بشر داشته است، جامع ترین کتاب برای هدایت بشر قرآن است که 1400 سال از نزول آن می گذرد ولی هیچ کس نتوانسته یک آیه همانند آن بیاورند.

 

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی باید به کتاب و کتابخوانی توجه کرد، افزود: مطالعه کتاب در جلوگیری از آسیب های اجتماعی موثر است لذا اهتمام به موضوع کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی و یا مسابقات کتابخوانی مهم و باید در دستور کار دستگاه های متولی امر فرهنگ باشد.

 

امام جمعه نهبندان با اشاره به بزرگترین کتابخانه روستایی کشوری در روستای خوانشرف نهبندان، گفت: از این کتابخانه باید برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.

کد خبر 1179936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha