ثبت نام ۱۸۰ سیستان و بلوچستانی در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۸۰ نفر در استان برای شرکت در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مومنی مقدم. مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله در سطوح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: تاکنون ۱۸۰ نفر در استان برای شرکت در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۰ نفر از شهرستان زاهدان، ۶۲ نفر ایرانشهر و ۳۸ نفر از زابل هستند.

مومنی مقدم با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد، بیان داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال می باشد.

وی با بیان اینکه مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی برگزار می‌شود، مطرح کرد: تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه از رشته‌های بخش معارفی این مسابقات هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان اضافه کرد: رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی قرار دارند و در بخش گروهی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مومنی مقدم تصریح کرد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.quraniran.ir و یا با مراجعه حضوری به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان و در شهرستان‌ها نیز به ادارات اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند.

کد خبر 1180095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha