عملیات اجرایی مسیر مریوان به باشماق تا چند ماه آینده آغاز می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مسیر استراتژیک مریوان - باشماق از محورهای مهم کشور است که با سرمایه‌گذاری لازم و ورود بنیاد مسکن، عملیات اجرایی این طرح تا چند ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصر دوشنبه نهم خرداد ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن کشور در ۱۴ نقطه از جمله هشت استان زلزله‌زده و 6 استان سیل‌زده در کشور در حال بازسازی است، اظهار کرد: همزمان با وقوع سیل و زلزله در استان‌های کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از همان روز اول حادثه طبیعی در محل حضور پیدا کرده و عملیات بازسازی مساکن را آغاز کرده است.

 

 

وی بنیاد مسکن را یادگار امام راحل خواند و افزود: در سال ۸۴ تنها هفت درصد مسکن روستایی احداث و نوسازی شده بود اما امروز شاخص نوسازی مسکن روستایی در کشور به ۵۰ درصد ارتقا پیدا کرده است.

 

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: تاکنون سه میلیون و ۷۰۰ هزار سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده است.

 

 

نیکزاد نوسازی مسکن روستایی را نیازمند کمک و حمایت همه مسئولان دانست و گفت: نوسازی مسکن روستایی جزو وظایف بنیاد مسکن است.

 

 

وی یادآور شد: ۴۰ هزار نفر در زلزله بم جان خود را از دست دادند و خانه‌هایشان تخریب شد.

 

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: مساله وام پنج درصدی برای تبدیل به قرض‌الحسنه و نیز مصوبات سفرهای استانی با کمک نمایندگان و استاندار را پی‌گیری خواهم کرد.

 

 

وی همچنین بر آسفالت معابر روستایی که زیرساخت‌های آن به اتمام رسیده تاکید کرد و مسکن شهری را یکی دیگر از نیازهای مردم استان کردستان بیان کرد و افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در کشور بازسازی شده است.

 

 

نیکزاد مسیر مریوان به باشماق را از مسیرهای استراتژیکی کشور برشمرد و اذعان کرد: توسعه این مسیر نیازمند سرمایه‌گذاری است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شده و در کنار آن سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد رفاه، اشتغالزایی انجام خواهد شد.

 

 

در این آیین از خدمات رضا قادری مدیرکل سابق بنیاد مسکن تجلیل و قدردانی شد و رسولی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن کردستان معرفی شد.

کد خبر 1180740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha