دختران نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند

حسنوند با اشاره به اینکه دختران نقشی مؤثر و ماندگار در تاریخ انقلاب ایفا کرده‌اند گفت: دختران امروز که مادران فردای ایران اسلامی و تربیت‌کنندگان نسل‌های بعد هستند، نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند.

«فریدون حسنوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: همواره از حضرت معصومه (س) به عنوان بانوی کرامت و پاکی یاد می‌شود.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: میلاد حضرت معصومه (س) که در آغاز دهه پر برکت کرامت قرار دارد، به عنوان روز دختر نامگذاری شده و  فرصتی مناسب برای دختران پاکدامن ایران اسلامی است تا با تأسی از این بانوی نمونه، زمینه تعالی خود را فراهم کنند و الگویی مناسب از دختر مسلمان را به منصه ظهور برسانند.

 

وی با بیان اينکه نامگذاری ولادت با سعادت کریمه اهل بیت (س) و آغاز دهه کرامت به عنوان روز دختر و گرامیداشت آن، گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور است اذعان کرد: اسلام راستین و دین مبین برای دختران جامعه چنان جایگاه و منزلتی قائل است که پیامبر اکرم (ص) در برابر اعراب بدوی دست دخترش حضرت فاطمه (س) را بوسیدند و رسم جاهلانه زنده‌به‌گورکردن دختران را برای همیشه پایان دادند.

 

حسنوند با اشاره به اینکه دختران امروز که مادران فردای ایران اسلامی و تربیت‌کنندگان نسل‌های بعد هستند، نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند تصریح کرد: دختران دیروز در انقلاب شکوهمند اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها و یا با حضور در جبهه‌ها به عنوان پرستار، نقشی مؤثر و ماندگار در تاریخ انقلاب ایفا کردند.

 

وی عنوان‌ کرد: رسیدگی به نیازهای اساسی دختران، ایجاد بسترهای مناسب برای تحصیل، ازدواج و حضور پررنگ در جامعه اسلامی و برخورداری از امنیت اجتماعی که آنها را به جایگاه منزلت زن مسلمان و مقام والای مادری نزدیک کند، از نیازهای اساسی دختران هستند که باید در اولویت قرار بگیرند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دختران میهن ما ثابت کرده‌اند که اگر بسترهای مناسب برای حضور مؤثر آنها در جامعه فراهم شود، در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی می‌توانند پیشرو و موفق باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: دختران مؤمن و پاک‌سرشت این سرزمین باید با الگو قرار دادن این بانوی پرهیزکار، به عنوان دختران موفق امروز و مادران نمونه فردا، نقش مؤثری در پیشبرد جامعه به سمت سعادت دنیوی و اخروی ایفا کنند.

 

کد خبر 1181332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha