مساجد نقش مهمی در محرومیت زدایی وترویج فعالیت های نیکوکارانه دارند

به گفته صالحی، هم افزایی وبهره مندی از ظرفیت مساجد استان در زمینه های توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان عزیز تحت حمایت وترویج سنت های حسنه اسلامی و فرهنگ خیر واحسان در ارتقاء خدمت رسانی به نیازمندان بسیارموثر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان، گفت: مساجد به عنوان پایگاه مردمی نقش مهمی درتقویت وتعمیق باورهای دینی، ترویج  فعالیت های خیرخواهانه وسنت های حسنه اسلامی انفاق، احسان ونیکوکاری داشته وهمواره در برنامه های این نهاد مورد توجه بوده است .

 

روح اله صالحی افزود: توسعه بعد مردمی کمیته امداد امام (ره ) از راهبردهای اصلی این نهاد بوده ومساجد در این زمینه به عنوان پایگاه معنوی در توانمندسازی نیازمندان وترویج فرهنگ خیر واحسان دستاوردهای ارزنده ای برای این نهاد در حوزه خیر واحسان وخدمت رسانی به اقشار نیازمند داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه 173 مرکز نیکوکاری در سطح استان با هدف ترویج فرهنگ خیر واحسان وبهره گیری از ظرفیت های مردمی وموجود در جامعه برای تسهیل وسرعت بخشی درخدمت رسانی به نیازمندان وخانواده های عزیز تحت حمایت با این نهاد همکاری می کنند، ادامه داد: از مجموع مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان 117 مرکز در مساجد به عنوان بازوان اجرایی این نهاد در توانمندسازی ومحرومیت زدایی نقش مهمی درخدمت رسانی به اقشار نیازمند دارند.

 

صالحی با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در محرومیت زدایی وترویج فعالیت های نیکوکارانه دارند،تصریح کرد: هم افزایی وبهره مندی از ظرفیت مساجد استان در زمینه های توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان عزیز تحت حمایت وترویج سنت های حسنه اسلامی وفرهنگ خیر واحسان در ارتقاء خدمت رسانی به نیازمندان بسیارموثر است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با قدردانی از فعالیت های کمیته امداد در توانمندسازی فکری، فرهنگی واقتصادی مددجویان، افزود:  مساجد به عنوان یک پایگاه دینی مردمی از ظرفیت بالایی برای گسترش فرهنگ خیرخواهانه ومشارکت مردم در زمینه محرومیت زدایی برخوردار بوده وهم افزایی وهمکاری مشترک در بهره گیری بیشتر از توان وظرفیت مردمی این پایگاه عظیم دینی می تواند فعالیت های مشترک را اثر بخش کند.

 

محسن اسلامی با اشاره به آمادگی این مجموعه در اجرای جشن تکلیف برای دختران در هشت منطقه روستایی گفت: در حوزه اشتغالزایی نیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت خوبی برخوردار هستند.

کد خبر 1181361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha