یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ برتش دهلران نیاز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است که فاز اول با تامین اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «آذرنوش عموزاده» در حاشیه بازدید معاون آب خاک وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: ایستگاه پمپاژ برتش سال ۸۶ شروع به کار کرده و هم اکنون از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: با اجرای این ایستگاه حدود ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان آبی و زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به طور مستقیم فراهم می شود .

 

عموزاده یادآور شد: در سطح استان ۲۰ پروژه آب و خاک وجود دارد که مهم ترین آنها شامل احیای اراضی پایین دست سد کرخه و دیگری سامانه مدیریت آب های غرب و شمال غرب است که با احداث این پروژه ها در استان ۴۶ هزار هکتار از اراضی استان آبی و ۱۸۰ هزار تن به محصولات ایلام اضافه می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با بهره برداری ایستگاه پمپاژ برتش ۲ هزار هکتار به اراضی آبی شهرستان افزوده و بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن به تولید محصولات شهرستان اضافه می شود.

 

عموزاده خاطرنشان کرد: این طرح نقش مهمی در آبیاری اراضی منطقه دارد که از مطالبات کشاورزان منطقه می باشد که امیدواریم با تامین اعتبار تسریع در بهره برداری از فاز اول آن فراهم شود.

 

 

کد خبر 1182034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha