تقویت فعالیت های مسجد محور راه مقابله با توطئه های دشمنان است

فعال فرهنگی لرستانی، گفت: توسعه و رونق فعالیت های مسجد محو گامی مهم در راستای تربیت صحیح آینده سازان جامعه و مقابله با توطئه های دشمنان است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ «هوا خرمی»، بانوی فعال فرهنگی و جهادگر عرصه فرهنگی  اهل شهرستان پلدختر استان لرستان است،  بانویی که تحصیلات دانشگاهی دارد، اما بیشتر مشغول کار خانه داری و تربیت فرزند است، وی در خانواده ای مذهبی پرورش یافته و هم اکنون با همسر کارگر و فرزندانش زندگی را به خوبی و خوشی می گذارند.

 

کارشناسی الهیات و مبانی فقه حقوق دارد و همچنین  درحوزه علمیه بانوان این شهر مشغول کسب علم  و دانش حوزوی است، علاقه بسیاری به کار فرهنگی و آموزش در زمینه های علوم مذهبی وقرآنی دارد.

 

وی به عنوان مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت می کند و مسئول یکی از هیئت های مذهبی بانوان این شهراست.

 

مربیگری قرآن، فعالیت فرهنگی، آموزش به کودکان، برگزاری دوره های سواد آموزی و تلاش برای تقویت فرهنگی از فعالیت های روزانه این بانوی فعال فرهنگی است.

 

 خرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در طول روز در راستای فعالیت های فرهنگی و جهادی مسجد محور تلاش می کنم.

 

وی، با بیان اینکه  بانوان میانسال و کهنسال علاقه زیادی به آموزش قرآن و فراگیری روخوانی و روانخوانی نشان می دهند، اظهارداشت: این میزان علاقه موجب افزایش انگیزه برای ادامه راه می شود.

 

خرمی با بیان اینکه بانوان میانسال علاقه زیادی به یادگیری روخوانی قرآن و حفظ آیات قرآنی دارند، ادامه داد: برای آموزش روخوانی قرآن ناچار به آموزش درس های نهضت سواد آموزی نیز هستم.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت های قرآنی ویژه کودکان ونوجوانان، ابراز کرد: در چهره های معصوم کودکان و نوجوانان علاقمند به فرا گیری روخوانی و روانخوانی قرآن، موج  موج امید و نشاط  به زندگی را تجربه می کنم.

 

مسجد بستر تربیت صحیح است

 

خرمی، با بیان اینکه نوک پیکان توطئه های دشمنان به فرهنگ دینی و حجاب است، ادامه داد: امروز دشمنان در قالب توطئه های مختلف به دنبال جدا کردن این نسل از ارزش های دینی، مذهبی و فرهنگی هستند.

 

این فعال فرهنگی، خاطرنشان کرد: مسجد بستری برای تربیت مسجدی و مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

وی عنوان کرد: امروز با تشکیل تیمی از دلسوزان فرهنگی در مسجد، در قالب برنامه های فرهنگی هنری برای تربیت صحیح کودکان و نوجوانان این شهرستان تلاش می شود.

 

خرمی، که به عنوان مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد مشغول به فعالیت است، افزود: در کانون فرهنگی هنری مسجد تلاش می شود با جذب جوانان و اقشار مختلف مردم زمینه تقویت فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان فراهم شود.

 

وی تقویت باور های دینی  را مهم ترین راه مقابله توطئه های دشمنان دانست و افزود: هوشیاری و بصیرت خانواده ها و آحاد مختلف مردم  مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

این بانوی فعال فرهنگی نبود امکانات را از مشکلات فرا روی فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: به رغم کمبود امکانات بسیاری از فعلان این عرصه با جان و دل و جهادی مشغول به فعالیت هستند.

 

خرمی، با اشاره به اینکه دشمنان برای دستیابی به اهداف خود از ابزار و امکانات مختلف بهره مند هستند و هزینه های گزافی را صرف می کنند، اذعان داشت: به فضل الهی این تلاش های فرهنگی مردمی سدی را دربرابر توطئه های دشمنان ایجاد کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تقویت این سد مقاومت مردمی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان نیازمند مشارکت بیشتر آحاد مردم بویژه خانواده هاست.

 

این فعال فرهنگی، با بیان اینکه زندگی خود و دو فرزندم را فدای فرهنگ و برنامه های قرآنی کرده ام، افزود: دختران 15 و 10 ساله ام دوشادوش من در برنامه های فرهنگی مشارکت دارند.

 

خرمی، همچنین همراه و یار همیشگی خود را همسر کارگرش دانست و  ابراز کرد: همسرم به رغم نداشتن توانایی مالی در همه برنامه های فرهنگی همراه و پشتیبان من است و گاهی از حق فرزندانمان برای پیشبرد اهداف فرهنگی و مذهبی هزینه می کنیم.

 

وی افزود: به حمد الله در سایه تلاش در عرصه فعالیت های مذهبی و قرآنی به رغم کم بودن درآمد همسرم زندگی ما به خوبی و شادی می گذرد و همواره  برکت و رحمت الهی شامل حال ما می شود.

کد خبر 1182771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha