تیم درمانی هلال احمر برای پوشش سلامت حجاج به عربستان اعزام شد

مرعشی با اشاره به این که تست pcr برای حجاج الزامی است، از اعزام ۲۸۰ پزشک و کادر درمان جهت پوشش درمانی مراسم حج خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سید علی مرعشی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پوشش درمانی مراسم حج توسط جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه از زمانی که دولت عربستان ظرفیت حج را اعلام کرد، زمان زیادی نگذشته است با فشردگی و تلاش های شبانه روزی کار دقیق و سنگینی صورت گرفت تا سلامتی حجاج مورد بررسی قرار گیرد.

 

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: امسال حداکثر سن مجاز برای شرکت در مراسم حج 65 سال می باشد و دستورالعمل های دیگری نیز از سوی عربستان صادر شده که نیاز به هماهنگی های زیادی داشت و فردا 45 نفر در قالب نخستین تیم پزشکی به عربستان اعزام می شوند تا مقدمات حج امسال را فراهم نمایند.

 

وی افزود: تزریق واکسن فلج اطفال جزو دستورالعمل های عربستان سعودی می باشد، هرچند که سالهاست فلج اطفال در ایران ریشه کن شده اما مسئولان عربستان سعودی به 26 کشور گفته اند که باید این واکسن تزریق شود و به همین دلیل این واکسیناسیون در دستور کار قرار دارد.

 

مرعشی با تاکید بر اینکه امسال حدودا 40 هزار نفر به حج اعزام می شوند، گفت: برای این تعداد واکسن منژیک تهیه شده و در اختیار استان ها قرار گرفته و روند واکسیناسیون از هفته پیش شروع شده و داروهای ممنوعه ای که از سوی مسئولان عربستانی اعلام شده به مراکز حج اعزام شده و پلیس فرودگاه نیز برای جلوگیری از خروج این داروها آموزش کافی را دیده اند.

 

وی افزود: تاکنون 10 واکسن توسط عربستان سعودی تایید شده است که سه نوع از این واکسن ها در ایران تزریق شده و طبق جلسات برگزار شده و هماهنگی با وزارت بهداشت آن دسته از حجاجی که به غیر از این سه مورد تزریق واکسن داشته اند، مجددا واکسینه خواهند شد تا بدون مشکل به حج اعزام شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برای زائران پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده، گفت: با ایجاد پرونده سلامت برای حجاج مشخص شده که  چه تعداد به چه بیماری هایی مبتلا هستند و برای این عزیزان تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه قالب زائران بین 50 تا 65 سال سن دارند به همین علت بیشترین بیماری مربوط به فشار خون و دیابت می باشد.

کد خبر 1183376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha