برگزاری همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» در بقعه حضرت شاه میر حمزه (ع) به مناسبت دهه کرامت

برزگر گفت: همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» همزمان با دهه کرامت در یازدهمین دوره خود و در سطح استانی جمعه ۲۰ خرداد در روستای دوستدار کتاب «امامزاده بزم» و در بقعه تاریخی حضرت شاه میر حمزه (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین برزگر»، امروز (چهارشنبه 18 خرداد) با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره از همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» به خبرنگاران گفت: همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» در یازدهمین دوره خود و در سطح استانی جمعه 20 خرداد در روستای دوستدار کتاب «امامزاده بزم» و در بقعه تاریخی حضرت شاه میر حمزه (ع) برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات افزود: این همایش با هدف احیای میراث معنوی «چاووش‌ خوانی» و شعر رضوی تاکنون در 10 دوره برگزار شده است و امسال در سطح وسیع ‌تری برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری این همایش در این بقعه متبرکه، آیین بزرگداشت حضرت شاه میر حمزه (ع) نیز برگزار خواهد شد و علاوه بر تکریم چهار چاووش‌ خوان پیشکسوت بوانات از چاووش‌ خوانان شمال استان فارس نیز تقدیر خواهد شد.

 

برزگر تاکید کرد: علاوه بر شعرخوانی شاعران فارس با موضوع و محوریت امام رضا (ع) از یکی از چراغ ‌داران شعر رضوی نیز تقدیر خواهد شد و از قصیده ای در وصف حضرت شاه میر حمزه (ع) با خط «مریم همایونی» نیز رونمایی می ‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات اعلام کرد: مراسم نقالی رضوی، مسابقه کتاب‌ خوانی «روستاییان فرزانه» توسط موسسه «آفتاب مهر صبا فارس» از سایر برنامه های این همایش است.

 

خاطر نشان می شود، یازدهمین همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی این شهرستان و دهیاری و شورای اسلامی روستای «امامزاده بزم» ساعت 17 و 30 دقیقه جمعه 20 خرداد آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 1183749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha