شمیم عطر و بوی ناب حرم امام رئوف در سراسر استان کرمانشاه به مشام می رسد

با آغاز دهه کرامت شمیم عطر و بوی ناب حرم امام رئوف در سراسر استان کرمانشاه به مشام می رسد و دلهای مردم روانه مشهدالرضا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، اين دهه، دهه ارزش‌گذاری به مقام ائمه اطهار‌(ع) و حب و دوستی با آنان است و جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم بايد معارف دينی خود را به شكل حقيقی باور كنند.

 

هدف از برپايی مراسمات مذهبی را تعميق باورهای دينی در اذهان مردم به‌خصوص جوانان است وايام دهه كرامت از ولادت حضرت معصومه‌(س) تا ولادت امام رضا‌(ع) است كه در اين ايام مراسم جشن و سرور برگزار می‌شود.

 

شعار محوری دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» تعیین شده است و برای هرکدام از روزها شعار خاصی تعیین گردیده که قبلاً توسط  ستاد بزرگداشت دهه کرامت اطلاع‌رسانی شده است.

 

استان کرمانشاه ۱۵۰۰ خادمیار رضوی فعال دارد، و یکی از دستور کارهای ویژه در برنامه های آموزشی در دهه کرامت بحث جهاد تبیین است تا بتوانیم تکلیفی را که رهبر انقلاب بر عهده ما قرار داده است به درستی انجام دهیم‌.

 

*بازگشت  ۵ بانوی معسر در کرمانشاه به آغوش خانواده

راضیه عظیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اعزام بانوی معاسر به مشهد مقدس،گفت: طرح «نذر امام» به همت مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور با محوریت آزادی مادران و بانوان معسر از زندان در حال برگزاری است که تا کنون طی این طرح ۵ بانوی معسر در کرمانشاه به آغوش خانواده برگشته اند.

 

مسئول کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده در کرمانشاه ، افزود:  بمناسبت دهه کرامت خادمیاران رضوی با کمک خیرین بانوی معسری که در اسفند ماه سال گذشته طی طرح نذر امام آزاد شد را به مشهد مقدس اعزام کردند که این بانو همراه با خانواده به مدت ۵ روز و در سالروز میلاد امام مهربانی ها، میهمان آستان قدس رضوی و هزینه ی سفر توسط خادمیاران رضوی پرداخت شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: شناسایی بانوان معسر جرایم غیر عمد، بعد از تحقیقات چند مرحله‌ای از شرایط خانوادگی‌شان انتخاب، اولویت‌بندی و جهت آزادی آنان اقدام می‌شود و در همین راستا فی مابین کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده استان و ستاد دیه استان نیز قراردادی منعقد شده است.

 

عظیمی اظهار کرد:هیچ کدام از این بانوان مجرم نیستند بلکه همه آنها به خاطر مشکلات اقتصادی، ورشکستگی و گرفتاری‌های خانوادگی دچار بحران شده‌اند و روانه زندان شده‌اند که باید کمک کنیم این مادران را به خانه‌هایشان بازگردانیم.

 

 

*برگزاری  عصر شعر ملکوت هشتم در کرمانشاه

در ادامه منوچهر پروینی ، با اشاره به برگزاری برنامه عصر شعر ملکوت هشتم،گفت: بمناسبت دهه کرامت برنامه ها و جشن های مختلفی در سراسر ایران اسلامی بخصوص کرمانشاه برگزار می شود و مردم با شور، شوق و ارادات خاصی که به امام رئوف دارند در برنامه ها شرکت می کنند.

 

مسئول کانون خدمت رضوی شعر و ادب  در کرمانشاه ،افزود: به مناسبت ایام میلاد با سعادت امام رضا(ع) به رسم هر سال محفلی ادبی با همت خادمیاران رضوی و هدف عرض ارادت شاعران آیینی به ساحت مقدس امام مهربانی برگزار و این برنامه با حضور شاعران برجسته استانی و ادیبان همچنین خدام و پرچم متبرک رضوی برپا شده است.

 

پروینی تصریح کرد: این مراسم که با مشارکت حوزه هنری و محفل ادبی بیستون برگزار و با شعر خوانی جمعی از شاعران و پیشکش اشعار رضوی به حضرت ثامن الحجج(ع) و خواهر بزرگوارشان همراه بود.

 

 

*جشن‌های زیرسایه خورشید موجب بصیرت‌افزایی شده است

بهزاد خدادادی، با اشاره به حضور کاروان خدام رضوی در کرمانشاه گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «همه خادم الرضائیم، خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» است و درکنار برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود و جشن‌های زیرسایه خورشید و حضور خدام منشأ آثار و برکات بسیاری و موجب بصیرت‌افزایی شده است.

 

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، افزود: در ایام دهه کرامت خدمت رسانی خادمیاران رضوی نمود بارزتری در استان دارد و خدمت در آستان مقدس امام مهربانی ها همواره آرزوی عاشقان و علاقه مندان به اهل بیت(ع) بود است و این خدمت رسانی محدود به مکان، زمان و لباسی خاصی نیست. بلکه تنها با یک نیت می توان در این مسیر قرار گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم استقبال از خدام حرم رضوی امروز باحضور پرشور کارکنان سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در این نهاد برگزار شد.

 

خدادادی تصریح کرد:  جشن های دهه کرامت بایستی نمونه و الگویی برای انجام دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه باشد.

 

 

کد خبر 1184224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha