دیگر غریب نیستی ای آشناترین

استقبال باشکوهی که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دهه کرامت به عمل آورند و برنامه‌های متعدد و متنوعی که بچه‌های مسجد اجرا کردند، به خوبی ثابت می‌کند امام رضا(ع) در ایران غریب نیستند و ما همه داشته‌هایمان را مدیون ایشان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دهه کرامت (فاصله سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع)) روز گذشته (شنبه، 21 خردادماه) با بدرقه باشکوه اقشار مختلف به ویژه بچه های مسجد و مسجدی ها به پایان رسید.

 

بنابر این گزارش، دهه کرامت امسال نیز به همت خودجوش مردمی و با همکاری و حضور در صحنه‌ی بچه های مسجد، در کنار برگزاری جشن ها و شادی های مومنانه، فرصت اتفاقات مبارکی بود.

 

آغاز به کار رسمی چهارمین رویداد ملی فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران)، تولید و نشر آثاری همچون سرود «شمس الشموس» اثر گروه سرود کانون «نسیم صبا» استان چهار محال و بختیاری، افتتاح کانون های جدید مسجدی همچون کانون فرهنگی هنری شهید «مصطفی نوروزی» ساری، برگزاری نشست های علمی و تهیه بسته های تبلیغی، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، همکاری با کانون های خدمت رضوی در اهتزاز پرچم های منقش به نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) ازجمله اقداماتی است که در کانون های مساجد در دهه کرامت، انجام شد.

 

بزرگداشت روز دختر همچون برگزاری جشن هزار نفره «دختران آفتاب» با حضور دختران عضو کانون های مساجد قم، بزرگداشت روز احمد بن موسی(ع) حضرت شاهچراغ، آغاز شانزدهمین جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، میزبانی از کاروان های زیر سایه خورشید (خادمان آستان قدس رضوی)، گردهمایی کانون های فرهنگی هنری روستایی، میزبانی از مرامس عقد و ازدواج زوج های جوان و ... نیز به همت کانون های فرهنگی هنری و همکاری بچه های مسجد در ایام دهه کرامت انجام شد و توانست خیل عظیم مخاطبان را با خود همراه کند.

 

به اینها وقتی کمک های مومنانه، برگزاری جشن ها و جلسات سخنرانی، کمک به نهادها و موسسات در اجرای ویژه برنامه ها، برپایی میزهای خدمت مساجد و اجرای خیابانی سرود و فعالیت در فضای مجازی را اضافه کنیم، در می یابیم بچه های مسجد به تنهایی توانسته اند برای ایام ولادت امام مهربانی ها سنگ تمام بگذارند، و به قدر وسع خود به رفع غربت از امام رضا(ع) که به غریب الغرباء شهرت دارند، کمک کنند تا بتوان به قول شاعر گفت «دیگر غریب نیستی ای مهربان ترین».

 

کد خبر 1184869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha