مسجد محور فعالیت های غنی سازی اوقافت فراغت باشد

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت های مسجد محور، افزود: در حوزه اوقات فراغت مساجد و کانون های مساجد باید با برنامه ریزی صحیح در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « مهدی فاطمی نیا» امام جمعه شهرستان رومشکان امروز در مراسم افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رومشکان، اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان  با آموزش های مؤثر و کارآمد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان، افزود: همکاری بین مساجد، خانواده ها  و مدارس زمینه ساز تربیت صحیح نسل جوان و نوجوان و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

امام جمعه رومشکان، بیان کرد: در این راستا لازم است در مساجد با تاکید بر جذب حداکثری اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان،  در راستای افزایش آگاهی خانواده ها از آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد در جهت پیشگیری و ارائه راهکارهای مقابله با این آسیب ها برای بازگشت به جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: موفقیت در بحث کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک اقدام همه جانبه و عمومی است،‌ تصریح کرد: محوریت مساجد با توجه به نقش و جایگاهی که در محلات دارند، می تواند در آگاهی بخشی به اقشار مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

 

حجت الاسلام فاطمی نیا خاطرنشان کرد: :همچنین استفاده از ظرفیت و امکانات شهرداری ها از جمله پارک ها و فضاهای عمومی جهت اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و مسابقات مختلف ورزشی برای جوانان، نوجوانان و خانواده ها که در فصل تابستان حضور بیشتری در این اماکن دارند، هم  باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه رومشکان با اشاره به نقش برنامه های اوقاف فراغت در جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان در طرح غنی سازی اوقات فراغت، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری  مساجد  پایگاه های توانمند برای حضور جوانان و نوجوانان هستند.

کد خبر 1185250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha