افزایش ۳۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۳۹ هزار و ۵۹ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۱ هزار واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 23 خرداد) سومین روز کاری بورس در هفته با رشد 17932 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 550 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۳۹ هزار و ۵۹ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۱ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۷۳۸ واحد افزایش به ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۷۴۵ واحد رشد به ۲۶۳ ‌هزار و ۱۴۹ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۳۱ هزار و ۱۵۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۷۰ ‌هزار و ۷۵۸ واحد افزایش را ثبت کردند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 3546، فملی با 2017، میدکو با 1624، نوری با 1273، شپنا با 1054، فخور با 998، شبندر با 982 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو، فلوله - لوله‌وماشين‌سازي‌ايران‌ و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

همچنین توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با سه هزار و ۳۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۶۶۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۵۲۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۶۸۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۲۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۶۰۱ و احد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۳۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل بیمه البرز (البرز) با ۳۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۵ واحد، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس (حفارس) با ۳۱ واحد، سازه پویش (خپویش) با ۲۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۰۷ میلیون و ۵۵۸ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.  بیش از هشت میلیارد و ۴۳۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال معامله شد و معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۹ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال معامله کردند.

 

 

 

کد خبر 1185380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha