همگان مخاطب و فعال عرصه جهاد تبیین هستند

حجت الاسلام زمانی موسوی،گفت: همگان مخاطب و فعال عرصه جهاد تبیین هستند و البته جوانان و دانشجویان همچنان که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هم بودند بیشتر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

 حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره اهمیت جهاد تبیین،گفت: انقلاب ما یک حرکت آگاهانه بود و کودتا یا شورش نبوده و اهدافی برای خودش داشته و مراحلی را برای خودش ترسیم کرده است و افق اعلای انقلاب رسیدن به وجود نازنین حضرت بقیه الله اعظم(عچ) است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب، افزود: دشمنان با هجمه رسانه ای می خواهند القاء کنند که انقلاب برای مردم چه کرده در حالیکه این همه دستاورد چشم بینا و بصیر می خواهد تا دیده شود و بیان دستاوردهای انقلاب بدون ذکر نام امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قابل تطبیق نیست.

 


وی خاطر نشان کرد:حرکت انقلاب اسلامی براساس حضور همه مردم بوده است و امام خمینی(ره) هیچ‌گاه توصیه به عملیات نظامی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت نداشتند و هیچ سندی مبنی بر خرید و تبادل سلاح از سوی ایشان وجود ندارد، چراکه حرکت انقلاب یک حرکت مردمی با حضور اکثریت بوده است و این مهم جز با جهاد تبیین حاصل نمی‌شود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی تصریح کرد: جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، و برای مقابله با تحریفات دشمن و جابه‌جایی ارزش‌ها در حوزه فرهنگ، اخلاق و معنویت، اولویت دادن به جهاد تبیین در شورای فرهنگ عمومی ضروری است.

 

 

 

امام جمعه اسلام آباد غرببا اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: جهاد تبیین، روشنگری ، بصیرت افزایی، تبلیغ و بیان از رسالت هایی است که بر دوش همه ماست و این صرفا" وظیفه روحانیون و سخنوران نیست بلکه همه ما در حد توان خود باید روشنگری کنیم و در مجالس این مسائل باید تبیین شود.

 

 

وی، در پایان گفت: امروز باید جریان انقلابی در حوزه رسانه تحولی انقلابی در موضوع تبیین را تجربه کند،  اصولا تبیین به معنای بیان حقایق و علت‌ها است و تبیین همچنین به خودی خود صورت نمی‌گیرد و مقتضی فاعلیت و ایفای نقش توسط کنشگران و فعالان انسانی می‌باشد که بایستی به صورت آگاهانه و با احساس نیاز در خصوص موضوعات مختلف صورت گیرد.

 

 

کد خبر 1185737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha