۵۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان اختصاص یافت

محمدی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان تخصیص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی استان مصوب شد گفت: تا به امروز ۵۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر هیئت دولت به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «صالح محمدی» شامگاه یک‌شنبه (۲۹ خرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: گیلان در برخی حوزه‌ها رتبه اول و در برخی حوزه‌های دیگر رتبه دوم تا پنجم تولید محصولات کشاورزی و باغی را در اختیار دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان توجه دولت سیزدهم به بخش کشاورزی با اختصاص اعتباراتی در جریان سفر هیئت دولت به استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: برنج کشت اصلی و زراعت قالب استان گیلان با حدود ۲۳۸ هزار هکتار است.

 

محمدی با بیان اینکه امسال همه عرصه‌های شالیزاری استان گیلان به زیر کشت برنج رفت ادامه داد: به دلیل بارش‌های کمی که در سال گذشته داشتیم و ذخیره کم‌ سابقه آب سد سفیدرود سال سختی را در کشاورزی گیلان شروع کردیم. 

 

وی تشکیل قرارگاه تامین آب در استانداری گیلان را از جمله اقداماتی که برای کاهش تنش آبی در استان ایجاد شد خواند و ابراز داشت: با همکاری خوب کشاورزان و دستگاهای ذیربط تا به امروز شرایط نسبتا خوبی در بخش شالیزارهای برنج داریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ضمن اشاره به اختصاص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی به گیلان در سفر هیئت دولت یادآور شد: در این سفر ۱۸ مصوبه در بخش کشاورزی داشتیم که عمده اعتبارات به حوزه آب و خاک و مابقی در بخش طرح تجهیز و نوسازی اراضی، تعمیق آب بندان ها، لاینینگ انهار و انتقال آب به روش کم فشار اختصاص پیدا کرد.

 

محمدی با بیان اینکه برای توسعه باغبانی و باغات در اراضی شیب‌دار پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت تصریح کرد: تا به امروز ۵۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر هیئت دولت به استان گیلان اختصاص پیدا کرد که عمدتا در بخش آب و خاک با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی اصلاح رقم بادام زمینی و زیتون را راهکاری برای ارتقا رتبه استان گیلان در تولید این دو محصول ذکر کرد و یادآور شد:‌ یکی از ضعف‌هایی که در استان گیلان وجود دارد عرضه محصولات به شکل خام است که با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی در این بخش مشوق های سرمایه‌گذاری خوبی را قائل شده‌ایم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اضافه کرد: تا امروز ۳۱۰ طرح سرمایه‌گذاری به بانک‌های عامل استان گیلان معرفی شده‌اند که بخش زیادی از آنها در حوزه صنایع تبدیلی هستند.

 

محمدی در ادامه به تامین کالای اساسی پس از اجرای طرح مردمی سازی توزیع یارانه‌ها اشاره داشت و گفت: قرارگاه امنیت غذایی در استان گیلان تشکیل شده است و در نوروز امسال توانستیم کالاهای اساسی سه ماه آینده را به خوبی تامین و عرضه کنیم. 

 

وی با تاکید بر اینکه امسال برخلاف سال گذشته ۲ میلیون بیشتر در گیلان جوجه ریزی انجام شده است افزود: در خرداد ماه امسال ۹ و نیم میلیون جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی گیلان انجام شد و در حال حاضر هم ۱۶ میلیون جوجه در حال پرورش است بنابراین هیچ مشکلی در حوزه پرورش طیور نداریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اضافه کرد: گیلان به دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و داشتن مرز زمینی و دریایی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی دارد و سه بندر بسیار مهم آستارا، کاسپین و انزلی فرصت خوبی جهت تحقق این اهداف است.

 

محمدی وضعیت گیلان در تولید عسل را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: در گیلان پنج هزار و ۳۰۰ زنبورستان و ۳۷۰ هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد و پنج هزار و ۶۰۰ تن عسل در استان تولید می‌شود و گیلان از حیث کیفیت رتبه دوم و از حیث مقدار تولید رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد.


 

کد خبر 1187454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha