شهرداری یک دستگاه اجرایی خودگردان است/ افزایش ۵٠ درصدی بودجه شهرداری گرگان

سبطی از افزایش ۵٠ درصدی بودجه شهرداری گرگان خبر داد و گفت: بودجه امسال شهرداری به مبلغ یک هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا سبطی» امروز (پنجشنبه ٢ تیر) در نشست خبری گفت: شهرداری یک دستگاه اجرایی خودگردان است و از کمک های ملی و استانی برخوردار نیست و اگر هم باشد این‌کمک‌ها بسیار جزئی است.

 

شهردار گرگان افزود: برای توسعه در حوزه نظام اداری نیازمند چابک‌سازی هستیم و این یعنی اصلاح در گردش کار که بتوانیم قانون را به درستی اجرا کنیم و گردش کارها را تغییر دهیم.

 

وی ادامه داد: شهرداری گرگان در حوزه شهرسازی و ارتباط شهروندان با شهرداری، ۵ کمیته تخصصی پیش بینی کرده بود که پرونده‌ها به این کمیته‌ها ارجاع داده می‌شد و برای بررسی این پرونده ها  ۴ تا ۵ ماه زمان صرف می‌شد.  

 

سبطی گفت: در حوزه شهرسازی سازمان نظام مهندسی به شکلی ورود کرده بود که سازندگان ساختمان، سه تا چهارماه در این سازمان معطل می‌ شدند. 

 

شهردار گرگان افزود: به همین منظور سازمان نظام مهندسی زیرساخت‌های کنترل نقشه در شهرداری ایجاد شد و اصلاحاتی در آن صورت گرفت و سرعت رسیدگی را به یک هفته کاهش یافت.

 

وی با اشاره به راه اندازی پیشخوان خدمت در شهرداری، گفت: به منظور چابکسازی درون مجموعه شهرداری، کمیته های تخصصی منحل و به جای آن پیشخوان خدمت راه اندازی شد تا گامی نو و برخاسته از شعار سال و اقدامی جهادی در راستای مانع‌زدایی باشد.

 

سبطی افزود: در این پیشخوان به همه موارد که نیاز به بررسی، پاسخگویی و غیره دارد مورد طرح و رسیدگی قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به افتتاح پروژه زیرگذر انجیراب افسران، گفت: در زمان آغاز بکار بنده این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در مدت سه ماه،  ۶۰ درصد دیگر کار اجرا شد.


شهردار گرگان افزود: پروژه ایست‌ کار یکی از پروژه های اجتماع محور شهرداری بود که به منظور حمایت از کارگران ساختمانی اجرا شد تا کارگران ساماندهی شده و ظرفیت موجود بهینه‌سازی شود. 

 

وی با اشاره به بودجه شهرداری گرگان، گفت: تا آبان ماه سال گذشته، از بودجه یک هزار میلیارد تومانی گرگان فقط ۲۰۰ میلیارد تومان‌محقق شده بود که در چندماهه پایانی سال این بودجه محقق شد.

 

سبطی ادامه داد: در سال جاری، بودجه ۵٠ درصد رشد معقولی داشته که به یک هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی در خصوص آسفالت معابر و خیابان‌های شهر گرگان و نارضایتی های مردم، گفت: بخشی از این مشکل ناشی از مسائل ملی همچون کمبود قیر است   و تلاش می‌ شود قیر مورد نیاز را تامین کنیم.

 

شهردار گرگان افزود: در سال گذشته ۴۷۶ میلیارد تومان تعهد برای آسفالت بود که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی آن شامل دیون است. 


وی گفت: یکی از موفقیت‌های شهرداری گرگان کسب دومین قهرمانی پیاپی تیم بسکتبال شهرداری بود و امیدواریم این تیم در رقابت‌های آسیایی نیز مدال‌آور کسب کند.

 

سبطی، توسعه فضای سبز و زیباسازی را از دیگر اولویت‌های شهرداری گرگان برای بهره مندی شهروندان اعلام کرد و افزود: در همین راستا شهرداری گرگان رتبه برتر را در کشور کسب کرد.

 

 

کد خبر 1188817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha