تحقق عدل علوی باید با جدیت دنبال شود

آیت الله عابدینی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند ما نباید از شعار عدل علوی فاصله بگیریم و باید این معنا را با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۳ تیر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از توصیه های دین اسلام به همه ما رعایت تقوا در همه شئونات زندگی است و برای پیاده شدن این مهم در جامعه و زندگی هایمان باید همه مردم در کنار یکدیگر تلاش کنند تا تقوا در همه جا جریان یابد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به هفته قوه قضائیه ادامه داد: هفتم تیر ماه مصادف با شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از مردان بزرگ است که ایام شهادت این متفکر و سیاست مدار بزرگ با عنوان هفته قوه قضائيه نامگذاری شده است.

 

وی عنوان کرد: دستگاه قضا نقش مهمی را در جامعه ایفا می کند و در استان قزوین هم مجموعه دستگاه قضا می کوشد تا اقامه حق و عدل را داشته باشد و امیدواریم در این مسیر موفق باشند.

 

آیت الله عابدینی افزود: خداوند متعال در سوره نساء می فرماید هنگامی که در میان مردم داوری می کنید، به عدالت داوری کنید، خداوند شنوا و بیناست؛ خوشبختانه ما در دستگاه قضا افرادی را داریم که برای رفع مشکلات مردم شبانه روز تلاش می کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت پیاده کردن عدالت در جامعه عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در صدور حکم باید مورد توجه قرار گیرد، عدالت است و وقتی اینگونه باشد صدور این حکم مورد تحسین قرار می گیرد و در قرآن کریم آمده است خداوند به داود پیامبر فرمود من تو را خلیفه زمین قرار دادم تا آنچه که حق است را حکم کنی تا در میان مردم اجرا شود.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اجرای عدالت و حق بسیار اهمیت دارد و قانون هم به دنبال این است مردم عدالت و حق را در زندگی خود مشاهده کنند و دستگاه قضا هم در این مسیر حرکت می کند.

 

وی گفت: امام خمینی (ره) فرموده اند دادگستری و دستگاه های انقلابی پاسبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام است و انحراف در دستگاه قضا مردم را مایوس کرده و به جمهوری اسلامی بدبین می کند و مقام معظم رهبری هم فرموده اند ما نباید از شعار عدل علوی عقب نشینی کنیم.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرموده اند این حکومت برای من از عطسه بز بی ارزش است مگر آنکه حقی را زنده کنم و باطلی را از میان برداریم و این فرمایش امیرالمومنین بیانگر اهمیت عدل و حق در نگاه این امام بزرگوار است.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند ما نباید از شعار عدل علوی فاصله بگیریم و باید این معنا را با جدیت دنبال کنیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام حج اظهار کرد: نبوت، ولایت، وحی و قرآن از نقطه کعبه به همه عالم انتشار یافت و از خداوند متعال بخواهیم که همانگونه که راه کربلا را باز کرد و مردم هر ساله به پیاده روی اربعین می روند راه مکه و مدینه هم اینگونه باز شود.

 

وی افزود: ان شاالله با اعمال حج ابراهیمی عزت و عظمین بیش از پیش مسلمانان را شاهد باشیم و خداوند متعال حج ابراهیمی را نصیب همه ما کند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به روز مبارزه با سلاح های شیمیایی اشاره کرد و گفت: همه ما می دانیم آمریکا و عاملانش و صدام بعثی از سلاح های شیمیایی بسیاری علیه مردم مظلوم و بی دفاع استفاده کردند و حتی در کشورمان بسیاری از افراد هنوز درگیر مشکلات آسیب های شیمیایی هستند.

 

وی با اشاره به شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: در فرمایشی از امام جواد (ع) آمده است هر که گوش به گوینده ای دهد گویی او را پرستش کرده بنابراین اگر این گوینده از جانب خدا باشد خداوند متعال را پرستش کرده است ولی اگر از زبان ابلیس باشد ابلیس را پرستیده است.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: کسانی با انتشار کلیپ در فضای مجازی سیاه نمایی کرده و می خواهند مردم را ناراحت و ناامید کنند چنین حرفی خواسته شیطان است چراکه خداوند متعال به ما امید می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کس حرف از ناامیدی زد در واقع سخنگوی شیطان است البته در جامعه مشکلاتی هست و ما فقر را شاهد هستیم اما با بیان حرف شیطان این فقر برطرف نمی شود.

 

آیت الله عابدینی در پایان درگذشت مرحوم محمدعلی کریمخانی روضه خوان و ذاکر اهل بیت (ع) را تسلیت گفت.

 

کد خبر 1189088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha