انتظار مردم از دستگاه قضاء امنیت و حفظ سلامت اجتماعی است

آیت الله حسینی همدانی از منصب قضاء را یکی از پرخطرترین مسئولیت های اجتماعی نام برد و گفت: انتظار مردم از دستگاه قضاء امنیت و حفظ سلامت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۳ تیر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: انتظار مردم از دستگاه قضاء امنیت و حفظ سلامت اجتماعی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: منصب قضاء به عنوان یکی از پرخطرترین مسئولیت های اجتماعی در جامعه از نگاه اسلام است، آنچنان که در ابتدای انقلاب مسئولیت ریاست قوه قضائیه برعهده شهید بهشتی قرار گرفت و آن شهید والامقام با کارآمدی و توانمندی که از خود نشان داد، بدون هیچ ملاحظه ای امنیت و حفظ حقوق مردم مظلوم را در برنامه اجرایی و مسئولیتی خود در نظر گرفت. 

 

وی با اشاره به اهمیت اهمیت اجرای عدالت و حفظ برپایی امنیت بیان کرد: دستگاه قضاء با در نظر گرفتن اهمیت اجرای عدالت، بی طرف است و برای قاضی خط فکری، جناح بندی های سیاسی و ... به ویژه گرایش های طرفیت نباید اهمیت داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: برای قاضی خط فکری، جناح بندی سیاسی، غرض ورزی ها، شایعه سازی و غوغاسالاری های رسانه ای اهمیتی ندارد و در مسیر عدالت ورزی با قدرت و استحکام برمنطق عدل اسلامی رفتار می کند. 

 

امام جمعه کرج تصریح کرد: سرعت در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و پیگیری اجرای حکم در دستگاه قضاء اهمیت ویژه ای دارد، گاهی مجازات آن اندازه به طول می انجامد که اثر مثبت خودش را از دست می دهد و باعث می شود که احقاق حق در کام مردم تلخ شود. 

 

خطیب نماز جمعه کرج از هفته قضاییه به عنوان فرصت مغتنمی برای پرداختن به اهمیت تشکیلات قضاء و تلاش های متسمر و طاقت فرسای آنان در جامعه نام برد و بیان کرد: متناسب با نام گذاری شعار سال، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصرفات غیرقانونی دستگاه اهمیت ویژه ای دارد. 

 

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، احقاق حقوق و منافع ملی و بین المللی با هدف امیدآفرینی برای جلب احقاق حقوق مردم و دلگرمی آنان ضروری است.

 

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگر سخنان خود با تقدیر از تلاش های صورت گرفته دادگستری کل استان البرز در مسیر تحقق حقوق مردم بیان کرد: حضور ریاست کل دادگستری استان البرز در مساجد و محلات به صورت مستمر با هدف پیگیری مطالبات مردمی قابل تقدیر و تجلیل است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع عشایر و ضرورت امیدآفرینی در جامعه و بیان خدماتی که به جامعه می شود باید مورد توجه عموم مردم و مسئولان باشد. 

 

 

 

کد خبر 1189110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha