بهترین روش ها برای تقویت ارتباط والدین با فرزندان ، برنامه ریزی برای اوقات فراغت است

آذر کمند،گفت:یکی از بهترین روشها برای تقویت ارتباط والدین با فرزندان ، برنامه ریزی برای انجام فعالیت های مشترک با نوجوان در زمان اوقات فراغت است.

حسین آذرکمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با بیان اهمیت غنی سازی اوقات فراغت جوانان ،گفت:اوقات فراغت شامل فعالیت هایی می شود که فرد با خواسته و انگیزه درونی خود ، برای سلامتی و تفریح ، گسترش اعتقادات ، دانش و ذوق با مشارکت آزاد اجتماعی یا بروز خلاقیت و توانایی در زمانی فارغ از تعهدات و الزامات شغلی ، خانوادگی ، اجتماعی ، انجام می دهد.

 

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنقر و کلیایی،افزود: با توجه به فروکشی کرونا و پیش بینی استقبال گسترده جوانان و نوجوانان از برنامه های اوقات فراغت، مسئولان و متولیان امور جوانان باید نسبت به پربار نمودن این برنامه ها نهایت توان و تلاش خود را داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرزندتان از تمام اوقات فراغت خود بهره کافی راببرد و این اوقات برایش لذت بخش باشد باید توسط پدر یا مادر برنامه ریزی مناسبی داشته باشد . برای برنامه ریزی اوقات فراغت علایق کودکتان را در اولویت قرار دهید و از او بپرسید که تمایل دارد به چه اهدافی برسد .

 

آذر کمند تصریح کرد: شرکت در کلاس های مختلف تابستانی می تواند برای کودک سرگرم کننده باشد و اوقات فراغت او را پر کند ، اما اگر این کلاس ها بر کودک تحمیل نشوند. شرکت در کلاس ‏های تابستانی اعتماد به نفس کودک را تقویت می کند و روابط اجتماعی کودکان را بهبود می بخشد.

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنقر و کلیایی تاکید کرد: گذراندن او قات فراغت در خانه و پای تلویزیون و کامپیوتر موجب بی تحرکی، انزوای اجتماعی، کسالت و درون گرایی کودکان می‏ شود اما اگر کودک درهفته دو بار به کلاس تابستانی مانند کلاس شنا برود، لزوم و اهمیت تحرک و فعالیت را احساس می‏ کند.

 

 

وی در پایان گفت: بیش از ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت در شهر و روستا و در قالب ۱۰۰ رشته ورزشی ، فرهنگی ، فنی ، علمی و هنری با حضور ۲۰۰ مربی و استقبال بیش از ۷۰۰۰ مخاطب در برنامه های دستگاه های متولی اوقات فراغت جوانان شهرستان در تابستان ۱۴۰۱در نظر گرفته شده است.

 

 

کد خبر 1189430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha