دستگاه های فرهنگی به دنبال تعمیق سواد رسانه ای در بین خانواده ها باشند

پژوهشگر رسانه و فعال فرهنگی تصریح کرد: امروزه یکی از وظایف مهم دستگاه های فرهنگی باید تلاش مستمر در راستای تعمیق سواد رسانه ای در بین خانواده ها باشد.

نرجس شکرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت: اهمیت و ضرورت جهاد تبیین به ما گوشزد می کند که هر چه بیشتر و بهتر به دنبال توسعه و ترویج آموزش های سواد رسانه ای باشیم چرا که لازمه بصیرت افزایی در جامعه عنایت و اهتمام نسبت به همین اصل مهم در روزگار کنونی است.

 

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: از نهادها و دستگاه های فرهنگی به خصوص آن ها که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند انتظار جدی می رود که زمینه ها و بسترهای لازم به منظور تعمیق سواد رسانه ای در بین خانواده های ایرانی را فراهم کنند.

 

این پژوهشگر رسانه و فعال فرهنگی همچنین گفت: یکی از دلایلی که ما امروزه در زمینه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دچار آسیب های جدی هستیم به خاطر ضعف در بحث سواد رسانه ای است و این که گویا هنوز برای برخی مسئولان و نهادها به معنای واقعی کلمه، اهمیت و ضرورت این بحث جا نیفتاده است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امروزه یکی از وظایف مهم دستگاه های فرهنگی باید تلاش مستمر در راستای تعمیق سواد رسانه ای در بین خانواده ها باشد.

 


وی بیان داشت: از جمله دستاوردها و برکات ترویج سواد رسانه ای در سطح جامعه این است که تا حدود زیادی اشرافیت و آگاهی جامعه برای غلبه بر معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند و همین مساله خود منجر به کاهش این قبیل آسیب ها و مشکلات می گردد.

کد خبر 1189978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha