شهرستان ملایر آماده پذیرایی از مسافران در تابستان

جلیلی گفت: شهرستان ملایر با همه ظرفیت های گردشگری آماده پذیرایی ازمسافران و گردشگران در تابستان است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «ابراهیم جلیلی » امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان در ملایر ضمن توضیح دستورالعمل ارسالی وزارتخانه در خصوص ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی شهرستان گفت : امسال با عنایت به کاهش بیماری کرونا و دستور ستاد  ملی کرونا مبنی بر عدم لزوم استفاده از ماسک در مکان های فضای باز در برخی مناطق   قطعا شاهد حضور چشم گیر مسافران در شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر افزود: لازم است که دستگاه های عضو ستاد آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند .

وی گفت: کمیته اسکان و رفاه شهرستان فعال شده است چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی و مهمانسرا ها آمادگی لازم را جهت اسکان گردشگران و اسکان اضطراری دارند .

 جلیلی افزود:  بازدید های نظارتی از اماکن و مجتمع بین راهی با اکیپ مشترک به صورت دوره ای انجام می شود و باید  با تعریف رویداد های مختلف گردشگران را به سمت شهرستان گسیل کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر با بیش از 400 اثر تاریخی ظرفیتهای خوبی را برای حوزه گردشگری دارد گفت: ازابن آثار بیشاز 200 اثر به ثبت ملی رسیده است.

 وی با بیان اینکه ملایر دارای دو برند جهانی انگور و منبت است گفت: ثپه نوشیجان، خانه لطفعلیان، موزه ملایر،  بوستان تاریخی سیفیه، بام ملایر،  باغ های زیبای دره جوزان،  روستاهای گردشگری شهر زیر زمینی سامن، مساجد تاریخی، بازار تاریخی ملایر و .... از جمله آثار دیدنی و جذاب ملایر است.

 «عباس خدابخشیان » نیز افزود: ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر در ۱۵ بند و اولویت از اول تیر تا پایان شهریور فعالیت دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر خواستار آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای پذیرایی از مسافران شد و گفت: مدیران باید نظارت کامل بر اجرای برنامه‌های این ستاد داشته باشند و برنامه‌ریزی لازم را برای ساماندهی و ایجاد امکانات و اسکان مسافران داشته باشند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم تشکیل جلسه کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و ادامه داد: مستندات و مصوبات این جلسات باید برای دبیرخانه ستاد ارسال شود.

 

خدابخشیان خواستار نظافت مبادی ورودی‌ شهرها و روستاها، بوستان‌ها و مساجد، نظافت روزانه معابر شهر، تعبیه باکس‌های زباله در معابر، تعیین محل‌هایی برای استقرار چادرهای مسافران و پاکسازی حاشیه جاده‌ها و علائم و تابلوهای ایمنی راه‌ها شد.

 

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران در پایان طرح تابستانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: ملایر با ۲ عنوان جهانی انگور و مبلمان منبت و ظرفیت‌های ویژه گردشگری می‌تواند مقصد بسیاری از مسافران  باشد.

 

کد خبر 1189996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha