۲۷۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش می شوند

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شیروان گفت: امسال، دو هزار و ۷۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در این شهرستان سنجش می شوند.

«رضا خسروی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: سنجش دانش آموزان امسال از اول تیرماه در یک پایگاه شهری و ۲۵ پایگاه سیار روستایی و عشایری برای ارزیابی بیش از دو هزار و 700 نوآموز شروع شده که نوبت گیری در مدارس در سامانه سنجش از ۲۳ خرداد ماه آغاز شده و خانواده ها می توانند از مدارس محل ثبت نام، زمان و مکان حضور در پایگاه سنجش را دریافت کنند.

 

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شیروان عنوان کرد: با شروع و فعالیت این برنامه که هر ساله صورت می گیرد 26 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این شهرستان فعال شد.

 

خسروی بر توجه به پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش نوآموزان تاکید و خاطرنشان کرد: خدمات پایگاه شامل دید رنگ، ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد و وزن، دهان و دندان، بیماری های جلدی(پوست و مو) و بیماری های نیازمند مراقبت ویژه می باشد.

 

وی اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان، مواردی از قبیل بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت روانی ارزیابی می‌شود و در صورتی که نوآموزان به خدمات تخصصی نیاز داشته باشند، به مراکز تخصصی بینایی و شنوایی ارجاع داده می‌شوند.

 

وی گفت: خانواده‌ها به منظور سنجش فرزندان با در دست داشتن اصل شناسنامه دانش‌آموز، اصل شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر و یک قطعه عکس به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

 

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: سال گذشته دو هزار و 600 دانش آموز بدو ورود به دبستان در این شهرستان سنجش شدند.

 

کد خبر 1190114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha