ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی مورد توجه قرار گیرد

پایین محلی با تاکید بر تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در دستگاه‌های اجرایی گفت: این ایام فرصت بسیار ارزشمندی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و تعمیق و تبیین معارف علوی و سیره اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی پایین‌محلی» در دومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده شهرستان گرگان با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت بر برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای بزرگداشت باشکوه آن تاکید و اظهارکرد: این ایام فرصت بسیار ارزشمندی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و تعمیق و تبیین معارف علوی و سیره اهل بیت (ع) است. باید از فرصت این دهه برای معرفی شخصیت حضرت علی (ع) به عنوان یک الگوی شخصیتی و وحدت مسلمین بهره گرفت ضمن اینکه باید سیر و سلوک آن حضرت در امر حکومت‌داری برای مردم تبیین شود.
فرماندار گرگان با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای برگزاری باشکوه مراسمات در دهه امامت و ولایت اهتمام جدی داشته باشند، گفت: برنامه‌های این دهه از ۱۹ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۹  تیرماه ادامه خواهد داشت و عناوین روزشمار این دهه نیز به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است تا برنامه‌های متنوعی در این ایام برگزار شود.
وی ادامه داد: در این دهه دستگاه‌های فرهنگی دست‌کم چهار ویژه برنامه به مناسبت روز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه‌زهرا (س)، ولادت امام موسی کاظم (ع)، روز مباهله و روز نزول سوره مبارکه " هل اتی" داشته باشند. در نخستین گام همه دستگاه‌ها باید ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت را تشکیل دهند و اعضای آن را به همراه ویژه برنامه‌هایی که تدارک دیده‌اند، به فرمانداری گزارش دهند.
پایین‌محلی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حمایتی و خدماتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) در این ایام برنامه احسان علوی یا کمک مومنانه را پیش بینی کنند. برگزاری همایش‌هایی با موضوع امامت و ولایت یا سبک زندگی علوی و فاطمی نیز در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار داشته باشد.
وی بر اطلاع‌رسانی برنامه‌ها از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت همه رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و فضای مجازی برای موج‌آفرینی و ایجاد شور و نشاط معنوی بهره گرفته شود.
فرماندار مرکز استان تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف در شهرستان در دهه امامت و ولایت برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، عصر و شب شعر، محافل انس با قرآن کریم و مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه، نشست‌های معرفتی و آگاهی‌بخشی، عیادت از بیماران به ویژه جانبازان در منزل یا آسایشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند.
وی ادامه داد: برجسته کردن فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم‌انقلاب اسلامی در خصوص ولایت امیرالمومنین (ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام‌دهی، نصب پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی و پرچم‌های مزین به نام امیرالمومنین (ع) بر سر درب اماکن عمومی و منازل، پاسخگویی به برخی از شبهات از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان خبره را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان گرگان خواهد بود.
پایین‌محلی با بیان اینکه دهه امامت و ولایت (عید قربان تا غدیر) نه فقط مختص شیعیان بلکه متعلق به همه مسلمانان است، گفت: محوریت مردم را باید در اجرای این برنامه‌ها حفظ و تقویت کنیم و از اقدامات اداری صرف نیز باید پرهیز کرد.
وی در بخش دیگر سخنانش در این جلسه که به پیشگیری از برخی بیماری‌های واگیردار از جمله تب کریمه کنگو و التور اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای آگاهی دادن به جامعه بهره گرفت. خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری‌ها در استان از جمله شهرستان گرگان نداشتیم با اینحال دستگاه‌های مرتبط باید نظارت‌های خود را بر اماکن پرخطر مانند استخرها، رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها، بازارهای هفتگی، آبمیوه‌ و بستنی‌فروشی‌ها و ... بیشتر کنند.

کد خبر 1191123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha