استان همدان در آینده بسیار نزدیک میزبان  رئیس جمهور است

قاسمی فرزاد از آمادگی استان همدان برای میزبانی از رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پروژه های بسیار خوبی در سطح استان و شهرستان ها در این راستا تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «علیرضا قاسمی فرزاد »روز پنج شنبه 9 تیر ماه در شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور وزیر دادگستری، مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: با انسجام و وحدت در استان به محوریت اماتم جمعه و تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تحول بزرگی در حوزه  تعزیرات استان انجام شده است.

استاندار همدان با اشاره به وجود مدیران  انقلابی در دستگاه های اجرایی استان و خدمات ارزنده طی این مدت از آمادگی استان همدان برای  میزبانی از رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و افزود پروژه های بسیار خوبی در سطح استان و شهرستان ها در این راستا تدارک دیده شده است.

وی به نقش تعیین کننده و حائز اهمیت وزرای دولت سیزدهم را در سفر رییس جمهور به استان همدان اشاره و مطرح کرد: وجود سه وزیر دادگستری، علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان همدان ظرفیت بالایی برای کمک به این استان ایجاد می کند.

استاندار همدان به توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان ملایر در حوزه مبلمان منبت، انگور و.... اشاره کرد و گفت: این ظرفیت ها جزء افتخارات استان همدان است.

رشد ۴۳ درصدی درصدی  پرونده های واحدهای صنفی متخلف در راستای اجرایس طرح هدفمندی یارانه ها در همدان

«مرضیه یونسی » نیز این سازمان را رکن قضایی تنظیم بازار دانست و گفت: این سازمان در سه محور شامل حمایت از اقشار آسیب پذیر و حفظ حقوق مصرف کننده، ایجاد انگیزه برای واحدهای تولیدی و برخورد با متخلفان فعالیت می کند..

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان به سه طرح مصوب سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش 5 برابری جرایم نقدی و نصب پرده و پلمپ در مرحله رسیدگی به پرونده ها از جمله این طرح ها است که به ترتیب از اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اجرایی شدند..وی بیان کرد

وی بیان کرد: در راستای افزایش 5 برابری جرایم نقدی، برای 62 واحد صنفی متخلف دارای سابقه که تخلف خود را تکرار کردند، نصب پرده انجام شده است.

وی همچنین از رشد 43 درصدی پرونده های واحد های صنفی متخلف در راستای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین جریمه ها نسبت به سال گذشته 202 برابر افزایش یافته است.

 نظارتهای هوشمندانه و دقیق در حوزه بازرسی ها

احمد شانیان نیز با بیان اینکه همدان جز موفق ترین استان ها در طرح مردمی سازی یارانه ها است گفت: مجموعه اقدامات دستگاه های مختلف استان با مدیریت استاندار و همکاری مردم سبب آرامش و مدیریت بازار شد..

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه همگرایی بین دستگاه های نظارتی همواره مورد تاکید استاندار بوده است، افزود: در فصل بهار 2 هزار و 950 پرونده به ارزش 2 هزار و 54 میلیارد ریال داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در مدت اخیر استان همدان رتبه اول بازرسی از انبارها را داشته است، تصریح کرد: سعی کردیم نظارت ها هوشمندانه و با برنامه ریزی دقیق باشد.

 نظارت جهاد کشاورزی بر بازار

رضا بهرام لو نیز با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم  و امنیت غذایی برای ما مسئله بسیار مهمی است و طبق شاخص های جهانی تولیدات ما باید به دوبرابر برسد که باید یک برنامه بلند مدت داشته باشیم.

مدیر کل اداره جهاد کشاورزی استان گفت: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی در کوتاه مدت باید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و در مدت زمان  ۴۰ سال باید به تولید دوبرابری در حوزه محصولات کشاورزی دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در استان بین ۷ تا ۸ تن است ، گفت: باید این رقم به ۵ تا ۵ ونیم میلیون تن برسد.

 

وی به نقش جهاد کشاورزی در تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۱ اکیپ بازرسی در سطح استان وظیفه نظارت و بازرسی را برعهده  داشته  که ۳۱ اکیپ در حوزه آرد و نان وظیفه نظارت و  حدود ۱۶ هزار بازدید در سطح استان انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از زمین های کشاورزی ما در استان دیم و ۳۷ درصد زمین های آبی است، گفت:  اراضی دیم ۱۳ درصد تولید  و از زمین های آبی ۸۷ درصد تولید داریم که باید به سمت تولید بیشتر از زمین های دیم برویم.

 

 تعامل قوه قضایه و مجلس به حد اعلی رسیده است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در جلسه ای که در خدمت رئیس قوه قضائیه بودیم نظر ریاست این قوه براین بود که تعامل مجلس و قوه قضائیه به حد اعلای خود برسد و مجلس موظف است این تعامل را در حد اعلای خود پیش ببرد.

 

حجت الاسلام احد آزادیخواه  گفت: وظیفه مجلس انقلابی این است که در حوزه خدمات قضایی حدا اکثر کمک رسانی را داشته باشد و دراین حوزه راهگشا باشد تا سیستم قضایی کشور بتواند با روان سازی کار خود را بهتر پیش ببرد.

 

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این مصوبه اگر کسی سو پیشینه نداشته باشد و برای اولین بار جرمی را مرتکب شده باشد قاضی می تواند برای این افراد مجازات جایگزین تعیین کند.

 

آزادیخواه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: این دولت در بسیاری از موارد از جمله واکسیناسیون و کنترل ارز  بسیار موفق عمل کرده است.

 

وی افزود: یکی از ایرادات برجام عدم تعامل با کشورهای منطقه بود که خوشبختانه دولت سیزدهم در تعامل با کشورهای منطقه بسیار موفق عمل کرده است و منطقه متاثر از جمهوری اسلامی است و تعامل بسبار خوبی با کشورهای منطقه شکل گرفته است.

 

اعمال جرایم بازدارنده برای متخلفان و سارقان در نظر گرفته شود

حجت الاسلام محمد باقر برقراری نیز  گفت: نظام جمهوری اسلامی شعبه ای از نظام امامت و ولایت در زمان غیبت امام عصر (عج) است و به گفته شهید بهشتی مسئولان این نظام باید عادل باشند، تا زمینه ظهور حضرت فراهم شود

امام جمعه ملایر افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی هزینه های نظام دادرسی تا حد ممکن کاهش پیدا کند تا عموم مردم بتوانند در دادگاه ها اعاده حق کنند.

 

وی بیان کرد: برای سارقانی که سرقت زیر بیست میلیون تومان انجام داده اند جزای نقدی یا شلاق در نظر گرفته شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد.

 برقراری اضافه کرد: برای عرضه کنندگان عمده و خرده فروشان مواد مخدر جزای عمومی  در نظر گرفته شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشند.

 

 

کد خبر 1191411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha