رکن اصلی کار مسئولان در دولت سیزدهم  اعتقاد به ولایت و غدیر است

قناعت با بیان اینکه رکن اصلی کار مسئولان در دولت سیزدهم اعتقاد به ولایت و غدیر است، گفت: دهه ولایت امسال باید برنامه‌های محتوایی، متنوع، باشکوه، عمیق و وسیع به ویژه در بخش بصیرت افزایی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۱۱ تیر) در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدير که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع غدیر و دهه ولایت هم برای شیعیان جهان اسلام و هم برای دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی یک موضوع اساسی، کلیدی و بنیادی است.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: امسال با توجه به فضای جدیدی که در کشور با همراهی و همسویی سه قوه و نیروهای ارزشی و انقلابی شکل گرفته است انتظار می رود که برنامه‌های انقلابی، دینی و مذهبی به شکل عادی سالیان گذشته نباشد و شاهد برنامه‌های متنوع‌تر، تازه‌تر، با نشاط‌تر و عمیق‌تر و همچنین دارای محتوا و جامع باشیم.

 

وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «غدیر عیدالله الاکبر است و غدیر همان ابتدای خط همه رسالت‌های انبیای الهی است چراکه اوج رسالات انبیا و نقطه روشنایی از ابتدا تاکنون به غدیر متصل بوده است.»

 

قناعت تصریح کرد: اصول حکمرانی غدیر با اصول مکتب‌ها یا مدیریت‌های امروزی در جهان متفاوت بوده زیرا اصول آن بر بنیاد حاکمیت ولایت الله گذاشته شده است و همین مشکل اصلی جهان استکبار است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شالوده و اساس غدیر، آموزه‌های اسلام ناب است، تأکید کرد: بنابراین باید مدیرانی در طراز اسلام ناب بر مسند حکومت قرار بگیرند زیرا وقتی مدیران در طراز غدیری قرار بگیرند جای ظلم، فساد و طاغوت نخواهد بود.

 

به گفته وی پیشرفت و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت همه ما یا به نوعی نجات بشریت از ظلمت و تاریکی از رخداد غدیر می‌گذرد و در غدیر مسئله ولایت مطرح شده که اگر ملت‌ها، حکام و کارگزاران در همه کشورها این اصول را مبنای کار خود قرار دهند بسیاری از راه‌های نرفته و گره‌های موجود باز خواهد شد.

 

قناعت با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام (ص) چارچوب کلی و نقشه راه را برای بشریت در غدیر ترسیم کرده لذا لبیک به فرمایشات پبامبر اسلام تکلیف ما است، افزود: پیام مردم ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی و ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی است و همانطور که آیت‌الله رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در ایام غدیر سال قبل برگزار شد، گفت که رسیدن به چشم اندار بیانیه گام دوم انقلاب از مجرای غدیر و پیام آن می‌گذرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رکن اصلی کار مسئولان در دولت سیزدهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعتقاد قلبی و عمیق به ولایت، غدیر و امامت است، گفت: اگر کسی در این موضوع کارگزاری اعتقاد ضعیفی داشته یا دچار لغزش باشد در این دولت و نظام در جایگاه حکمرانی و متولی بودن بخشی از نظام مدیریتی کشور جایگاهی نخواهد داشت.

 

وی در ادامه عنوان کرد: دهه ولایت سال جاری خاص است و انتظار داریم برنامه‌های با محتوا، متنوع، باشکوه، عمیق و وسیع به ویژه در بخش بصیرت افزایی در دستور کار قرار بگیرد.

 

قناعت با اشاره به اینکه غدیر بنیادی روشن و وحدت بخش است، تأکید کرد: نباید اجازه داد دشمنان کوچکترین خدشه‌ای در این زمینه ایجاد کنند لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد استان باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فرمانداران به ویژه مرکز استان باید نظارت و ارزیابی‌های لازم را بر برنامه غدیر داشته باشند، افزود: برنامه هایی با موضوع غدیر را می‌توان در فضای مجازی به میزان خیلی زیاد منتشر کرد.

 

 

کد خبر 1191765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha