ناحیه صنعتی دانش بنیان در بجنورد ایجاد می شود

مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: با توجه به شعار سال و به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان، ناحیه صنعتی دانش بنیان در مرکز استان ایجاد می شود.

«محمدعلی نوایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: پیگیر هستیم تا در تخته ارکان بجنورد، دو ناحیه صنعتی ایجاد شود که یکی از آنان ناحیه صنعتی دانش بنیان خواهد بود.

 

مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: مساحت هر یک از این ناحیه ها، ۳۰ هکتار است و امید می رود با راه اندازی این ناحیه صنعتی، گامی برای رونق فعالیت شرکت های دانش بنیان برداشته شود.

 

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، واگذاری کارگاه هاست و قرار است ۲۷ واحد کارگاهی برای واگذاری به صورت استیجاری به متفاضیان سرمایه گذاری ساخته شود که در این زمینه شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار دارند.

 

وی گفت: کمک به واحدهای صنعتی که با ظرفیت کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند هم برنامه ریزی شده و در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ۷۰ واحد صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت دارند که تلاش داریم تا ظرفیت فعالیت آنان به بیش از ۸۰  درصد برسد.

 

نوایی گفت: خوشبختانه رویکرد دولت کمک به تولید است و امسال در این باره احیا و بازگشت واحدهای راکد صنعتی به تولید در اولویت قرار دارد.

 

مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهارداشت: اکنون 39 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان راکد است که امسال احیای ۱۵ واحد راکد صنعتی هدف گذاری شده است.

 

 

کد خبر 1192165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha