پیوستن مرز خسروی به فهرست مرز‌های امن کشور برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی

کریمی خو،گفت: با توجه به آغاز ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی مرز خسروی برای ثبت نام زائرین در سامانه سماح قابل انتخاب شد و علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند برای پیش ثبت‌نام به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند،

سعید کریمی خو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه  با اشاره به اعزام زمینی زائرین به عتبات عالیات عراق، گفت:  پیش ثبت‌نام اعزام زائرین به عتبات در اربعین حسینی از جمعه ۱۰ تیر آغاز شده و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، افزود:  زائرین می توانند از طریق این سامانه   https://atabatorg.haj.ir و یا مراجعه حضوری به ۲۵ دفتر حج  و زیارت در سطح استان ثبت نام کنند. 

 
وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، اعزام های زمینی به عتبات عالیات از ۱۹تیرماه شروع و تا۲۵ این ماه ادامه دارد.

 

کریمی خو  با اشاره  به اعلام هزینه سفر به عتبات و عالیان برای کرمانشاهی، تصریح کرد:هزینه سفر برای هر زائر کرمانشاهی حدود چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تومان و برای اعزام زائرین استان بسته های هفت روزه شامل چهار روز اقامت در کربلا، سه روز در نجف و در مسیر برگشت هم زیارت سامرا و کاظمین تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه ،اظهار کرد: علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند برای پیش ثبت‌نام به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند، و کسانی که امکانات و زیرساخت لازم را در اختیار دارند می‌توانند در منزل پیش ثبت نام را انجام دهند، درغیر اینصورت به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه کنند.

 

وی تاکید کرد:  تا زمانی که زائران در سامانه سماح ثبت نام نکنند، امکان خروج آن‌ها به‌رغم داشتن گذرنامه امکان‌پذیر نیست.

 

کریمی‌خو ، افزود: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا از شرایط تشرف می‌باشد و در صورتی که از زمان تزریق آخرین دز، شش ماه گذشته باشد، متقاضیان می بایست نسبت به تزریق دز یادآور اقدام‌ کنند که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می پذیرد؛و از ثبت نام قطعی متقاضیانی که شرایط واکسیناسیون اعلامی را نداشته باشند، جلوگیری می شود همچنین داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است .

کد خبر 1192371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha