نمایشگاه صنایع دستی ایلام در مرز مهران  دایر می شود

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: با رایزنی‌هایی صورت گرفته نمایشگاه صنایع‌دستی ایلام در مسیر اصلی اربعین دایر می‌شود و در معرض دید عموم و زائران در مرز مهران قرار می‌گیرد.

«نورالدین محسنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: صنایع دستی استان ایلام با برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای و روزانه و نیز همکاری با رسانه ملی در زمینه‌ی تهیه مستند از صنایع دستی به جامعه معرفی شده است.
 
 
 
وی افزود: استقبال از صنایع دستی استان روز به روز بیشتر می‌شود و این امر حاکی از آگاهی بیشتر مردم در خصوص آداب و سنن این مرز و بوم است.
 
 
 
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به هنر گلیم بافی مطرح کرد: این هنر، صنعت که میراث گذشتگان است امروز هم در میان نسل جوان با شور و اشتیاق مورد استقبال قرار می‌گیرد و بافندگان آن، علاوه بر حفظ سنت گذشته‌ی این دیار، درآمد قابل توجهی را نیز به دست می‌آورند؛ به گونه‌ای که این محصول در نمایشگاه منطقه‌ایِ چند روز گذشته، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
 
 
 
محسنی ادامه داد: حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ کارگاه صنایع‌دستی در استان وجود دارد که نمونه بارز آن بازارچه صنایع دستی با ۲۳ غرفه است که برای حداقل ۱۲ نفر در هر غرفه ایجاد شغل کرده است.
 
 
 
وی در خصوص برندسازی محصولات نیز بیان کرد: چند کارگاه صنایع چرم، محصولات خود را با برند ثبت شده ارائه می‌کنند و برخی از کارگاه‌های گلیم بافی نیز در مراحل پایانی دریافت برند برای محصولات خود هستند.
 
 
 
شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
کد خبر 1192564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha