تاکید فرماندار گرگان بر تسریع در جابه‌جایی روستای ابراهیم‌آباد/ از ظرفیت طرح نهضت ملی برای تامین مسکن روستاییان استفاده شود

پایین محلی با اشاره به مشکلاتی که اهالی روستای ابراهیم‌آباد در زمینه خدمات زیربنایی دارند، گفت: این روستا هدچه سریع‌تر نیازمند جابه جایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی پایین‌محلی» امروز در جلسه کاروان خدمت در روستای ابراهیم آباد شهرستان گرگان با اشاره به قرارگیری این روستا در حریم راه‌آهن، برق فشار قوی و خط انتقال گاز اظهارکرد: براساس مصوبه ستاد بحران استان گلستان در سال ۱۳۸۳ این روستا می‌بایست از مکان فعلی جابه‌جا می‌شد اما این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

 

فرماندار گرگان با اشاره به مشکلات اهالی این روستا گفت: مکان جدیدی در یکی از روستاهای مجاور برای انتقال اهالی روستای ابراهیم‌آباد پیش بینی شده که باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای واگذاری زمین و جابه‌جایی روستاییان انجام شود.

 

وی بیان کرد: در روستای کنونی مردم برق و گاز ندارند و با تانکر به آنان آبرسانی می‌شود. براساس قانون چون روستای ابراهیم‌آباد در طرح جابه‌جایی قرار دارد امکان خدمات‌دهی به اهالی روستا وجود ندارد بنابراین باید هرچه زودتر مقدمات جابه‌جایی روستا را فراهم کرد.

 

پایین محلی با تاکید براینکه طولانی شدن فرآیند جابه‌جایی در آینده مشکل‌ساز خواهد شد، گفت: هزینه‌ها روز به روز در حال افزایش است و طولانی‌تر شدن این کار می‌تواند هزینه‌های سخت‌تر و سنگین‌تری به نظام و مردم تحمیل کند.

 

وی همچنین گفت: می‌توان از ظرفیت طرح نهضت ملی برای تامین زمین و ساخت مسکن اهالی روستای ابراهیم‌آباد بهره گرفت.

 

کد خبر 1192818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha