مسئله «فلسطین»، عامل اتحاد دو ملت ایران و لبنان است

شهردار کاشان در دیدار با روحانیون مجاهد لبنانی حاضر در کاشان با تأکید بر پیوند دیرینه مردم لبنان و ایران اسلامی، مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف را یکی از زمینه‌های اتحاد دو ملت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حسن بخشنده امنیه در دیدار جمعی از روحانیون مجاهد لبنانی در کاشان گفت: دو کشور لبنان و ایران اسلامی پیوندی دیرینه با هم دارند و مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف یکی از زمینه‌های اتحاد دو ملت است.

 

شهردار کاشان افزود: منطقه کاشان بزرگ، پیشینه غنی تمدنی و فرهنگی به ویژه در زمینه پرورش عالمان و بزرگان دینی و شعرای آیینی و ظرفیتی بزرگ در حوزه گردشگری مذهبی دارد.

 

بخشنده امنیه افزود: قابلیت های اقتصادی و گردشگری طبیعی و معرفی این منطقه به عنوان قطب گل و گلاب و فرش کشور، ظرفیتی برای توسعه همکاری های فی ما بین دو کشور ایران و لبنان است.

 

 

شيخ دكتر زُهير الجَعید معاون جامعه علمای مسلمان لبنان (تجمّع العلماء المسلمين) به عنوان سرپرست هیئت روحانیون لبنانی حاضر در کاشان  هم در این دیدار قدردانی از میزبانی شایسته شهرداری کاشان، انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با دارالمومنین را اتفاق مهم فرهنگی برای شهرهای لبنان دانست و از شهردار کاشان خواست زمینه رقم خوردن این تعامل ایجاد شود.

 

گروه روحانیون لبنانی در بخش دیگری از این سفر با حضور در گلزار شهدای سازمان آرامستان های کاشان، به شهدای والامقام ادای احترام و با برخی از خانواده های شهدای کاشان دیدار و گفت و گو کردند.

 

روحانیون لبنانی از گلزار مطهر شهدای سازمان آرامستان های شهرداری کاشان به عنوان یکی از زیباترین و منظم ترین گلزار شهدا در جهان اسلام نام برده و از اقدامات انجام شده در گلزار شهدا و خدمت رسانی به خانواده و زائران شهیدان والامقام تقدیر کردند./

کد خبر 1193037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha