کتاب «اندوهی فراتر از رویا» در «تالار آیینه» رادیو ایران

کتاب «اندوهی فراتر از رویا» در «تالار آیینه» رادیو ایران معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه‌کننده برنامه «تالار آیینه» اعلام کرد: سه شنبه چهاردهم تیرماه  کتاب «اندوهی فراتر از رویا» اثری از «پیتر هانتکه» معرفی می شود.

پیتر هانتکه در گریفن اتریش متولد شد. او نویسنده و نمایشنامه ‌نویس پیشرو (آوان-گارد) اتریشی است که در سال ۲۰۱۹ جایزه نوبل ادبیات را برنده شد.

کتاب «اندوهی فراتر از رویا» یکی از بهترین آثار هانتکه به شمار می‌رود و با وجود پیچیدگی‌هایی که در لحن روایی آن به چشم می‌خورد؛ از لحظاتی شیرین، شاعرانه، عاشقانه و توام با رنج و خشم آکنده است.

مبشری ادامه داد: این اثر از زبان پسری به نگارش در آمده است که می‌خواهد درباره زندگی و مرگ مادرش بنویسد.

او پیتر هانتکه نام دارد، نویسنده‌ی توانا و نام‌آشنای اتریشی که با نوشتن این کتاب تصمیم می‌گیرد بخشی از احساسات، خوشی‌ها، اندوه‌ها و حقایق ناگفته توسط مادر خودش و بسیاری از مادران دیگر، که طعم تلخ زندگی را در شرایط اسفناک جنگ جهانی دوم، سلطه‌جویی نازی‌ها و شرایط غم‌بار بعد از جنگ جهانی دوم چشیده‌اند، به جهانیان بشناساند.

تهیه کننده «تالار آیینه» در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه ها بعد از خبر ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

کد خبر 1193107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha