طالب زاده به دور از احساسات، جوانان انقلابی را جذب و پرورش داد

نویسنده و کارگردان کشوری با اشاره به ویژگی های مرحوم نادر طالب زاده گفت:طالب زاده به دور از احساسات، جوانان انقلابی را جذب و پرورش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، بهروز افخمی ، نویسنده و کارگردان مطرح کشوری در مراسم بزرگداشت نادر طالب زاده نویسنده و کارگردان کشوری در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: استاد طالب زاده با دیدن عکسی از امام (ره) منقلب می شود و درسش را در آمریکا رها کرده و به ایران باز می گردد.
 
وی افزود: طالب زاده فیلم هایی مانند بشارت منجی ساخت که الان در شیوه تدوین جدید ارائه می شود و در خارج از کشور این آثار بیشتر دیده شد.
 
نویسنده و کارگردان مطرح کشوری با اشاره به نحوه آشنایی خود را نادر طالب زاده بیان کرد: من با فیلم والعصر متوجه شدم که فیلم ساز تازه واردی با دوربین اخت پیدا کرده و با فیلمی که در جنگ ساخت با وی آشنا شدم و در تمامی این سال ها ما رفاقت قدیمی داشتیم اما به لحاظ کاری دورادور در جریان کارهای او بودم.
 
وی گفت: از لحاظ سیاسی سعی می کردند که او را نادیده بگیرند اما هرگز این اتفاق نیافتاد زیرا او را نمی توان نادیده گرفت.
 
افخمی ادامه داد: تفاوت او با سید مرتضی آوینی این بود که نادر همچون روحیه نظامی داشت که افراد را جذب می کرد، به او علاقمند می شدند و حاضر بودند برای او فداکاری کنند در حالی که خودش احساساتی نمی شد و شوریده نبود و همیشه کنترل خودش دستش بود.
نویسنده و کارگردان مطرح کشوری خاطرنشان کرد: تمام کارهایی که نادر به عنوان سازماندهی در فیلم های خود کرد کارهایی بود که در دهه هفتاد در آمریکا بعد از نهضت های دانشجویی در فرانسه در خارج از کشور و موج هایی که وجود داشت و انها را تجربه کرده بود و فهمید و سازماندهی ضدسازمانی را انجام داد که نمونه آن فیلم عمار بود.
وی گفت: تمام مشخصاتی که نادر طالب زاده داشت بسیار نادر بود که توانایی در زبان های خارجی، سیاسی ، اجرا  نمونه این مشخصاتی بود که او را نادر کرده بود.
افخمی بیان کرد: نادر به عنوان یک مسلمان عبادت معمول خود را انجام می داد و اصلا روحیه نظامی را از پدرش یاد گرفته بود و آدمی بود که همیشه کنترل احساسات خود را داشت و در نهایت خیلی برای افرادی که کار می کرد جذاب بودکه این مشخصات یک نظامی خوب بود.
 
وی افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد فرماندهانی بودیم که تمامی سربازان و رزمندگان آنها حاضر را از دست دادن جان خود برای آنها بودند و این روحیه را در نادر طالب زاده شاهد بودیم.
 
نویسنده و کارگردان مطرح کشوری بیان کرد: اصلا نادر طالب زاده حالت درویشی داشت و احتمال داشت که در آمریکا می ماند همچون فیلم سازان دهه هفتاد آمریکا در دوره انقلابی معروف شود.
 
وی گفت: الان وضعیت گسترش اینترنت این امکان بوجود آورده که از شهر یزد محصولاتی تولید شود که در همه جای دنیا دیده شود و اگر بچه ها ناامید نشوند و تسلیم این فشار روانی داخل و خارج نشوند ممکن است از همین جا موفقیت جهانی پیدا شود.
افخمی ادامه داد: دوره ای که مافیا تسلط کامل داشته باشند، گذشت و امروز فروپاشی این مافیا را شاهد هستیم و فرصتی ایجاد شده تا هنرها و استعدادهای واقعی آشکار شوند.
 
نویسنده و کارگردان مطرح کشوری خاطرنشان کرد: سینمای بعد از کرونا دیگر کمر خم کرده و فرصتی برای استعدادها و جوانان و هنرمندان واقعی بوجود آورده که دیگر امکان از بین بردن آن نیست و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
 
 
کد خبر 1193358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha