آموزش‌ محوری از ویژگی‌ های برجسته انجمن خوشنویسان فارس است

موسوی ‌نژادیان گفت: آموزش‌ محور بودن از ویژگی‌ های برجسته انجمن خوشنویسان فارس است هنر خوشنویسی با تاریخ و فرهنگ کشور ما عجین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی ‌نژادیان»، امروز (چهارشنبه 15 تیر) در دیدار با مسئولان انجمن خوشنویسان استان فارس گفت: آموزش‌ محور بودن از ویژگی‌ های برجسته انجمن خوشنویسان فارس است و در زمانه ای که فضای مجازی و ابزارهای الکترونیکی، دانش‌ آموزان کودک و نوجوان را از زیبانویسی باز داشته به ایجاد بسترهای لازم برای گرایش کودکان، نوجوانان و جوانان به هنر خوشنویسی در این انجمن فراهم شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هنر خوشنویسی با تاریخ و فرهنگ کشور ما عجین است و از استمرار و تقویت کمی و کیفی آن باید صیانت کنیم و از انجمن خوشنویسان می خواهیم تا برنامه ها و پیشنهادهای انجمن را برای شناسایی استعدادها و جذب علاق‌مندان به خوشنویسی بررسی و ارائه کند تا با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای توسعه هنر خوشنویسی در شیراز و سایر شهرستان های استان اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی هنر خوشنویسی را هنری فاخر و مقدس دانست و بیان کرد: انجمن خوشنویسان فارس، شعب انجمن ‌های استان در شهرستان ها را پویا کند و برای آموزش در شهرستان‌ ها نیز آماده حمایت از برنامه ‌های این انجمن هستیم.

«مجید چیزفهم دانشمندیان»، نیز در این نشست ضمن گرامیداشت زنده ‌یاد استاد «حمید دیرین»، پایه‌ گذار انجمن خوشنویسان شیراز و فارس گفت:  هنر خوشنویسی از دهه 1360 هواداران بسیاری داشته و در 20 سال گذشته به دلیل مواردی مانند افزایش کار با ابزارهای الکترونیک و بیماری کرونا این هنر با کاهش مخاطب مواجه شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس تاکید کرد: در 30 شهرستان فارس انجمن‌ های ما پویا هستند و اگر در هر شهرستان حداق یک هنرمند خوشنویس برآمده از انجمن داشته باشیم، انجمن را راه‌ اندازی خواهیم کرد.

کد خبر 1193510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha