۲۴ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان ماهنشان فعال است

به گفته اسلامی، در شهرستان ماهنشان ۲۴ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که ۲۲ باب از این کانون ها، روستایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست کانون های مساجد استان زنجان در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ماهنشان با اشاره به وجود 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در شهرستان ماهنشان 24 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که 22 باب از این کانون ها، روستایی است.

 

محسن اسلامی با اشاره به چهارمین دوره از رویداد ملی فهما در بین کانون های مساجد کشور گفت: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم ، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از  نظرات تخصصی کارشناسان و کانون‌های فعال تدوین شده است؛ ضمن اینکه چهارمین دوره این رویداد همانند سال گذشته در سه شبستان و دوازده رواق برگزار می‌شود.

 

وی به حمایت از طرح های کانون های مساجد در محورهای کتاب و کتابخوانی،تربیتی، اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی ستاد کانون های مساجد استان زنجان، پررنگ کردن فعالیت های کانون های مساجد با محوریت نشاط و تعالی است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه درصد بسیاری از کانون های مساجد شهرستان ماهنشان در روستا واقع شده است، گفت: به منظور گسترش عدالت فرهنگی در این شهرستان ها برنامه های متنوعی در کانون های مساجد این شهرستان اجرا خواهد شد.

 

وی به دریافت مجوز سینمای سیار برای کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از این سینما، فیلم های ارزشی در مناطق دورافتاده و محروم این شهرستان اکران خواهد شد.

 

این مسئول به رایزنی های انجام شده جهت انعقاد تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان و تعاونی استان زنجان در موضوعات مختلف اشاره کرد وگفت: استفاده از ظرفیت دهیاری ها در این شهرستان مورد توجه است.

کد خبر 1193750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha