طرح اوقات فراغت در ۶۲  کانون فرهنگی هنری مساجد استان اجرا شده است

حجت الاسلام افکار گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد در خصوص اوقات فراغت طرحی را با عنوان «بچه های مسجد» آماده کرده و در قالب این طرح فعالیت های خود را برای اوقات فراغت بچه های کانون مساجد در ۶۲ پایگاه برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسن افکار» در کارگروه ویژه اوقات فراغت که در محل فرمانداری مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: مفتخریم که اکثر کانون های فرهنگی هنری ما در روستا ها و مناطق حاشیه ای شهر فعال هستند و بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر اعضا دارند،

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد در خصوص اوقات فراغت طرحی را با عنوان «بچه های مسجد» آماده کرده و در قالب این طرح فعالیت های خود را برای اوقات فراغت بچه های کانون مساجد برنامه ریزی کرده است.

 

وی افزود: ۳۲ پایگاه در استان در این طرح پیش بینی شده بودند که بر حسب دستورات پایگاه های خود را به 62 عدد افزایش دادیم که در  ۱۲ منطقه و سه بخش می باشند.

 

حجت الاسلام افکار با بیان ابنکه این طرح را به کانون ها ابلاع و الان با موضوعات فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی، مهارتی، علمی و ورزشی برنامه های اوقات فراغت برگزار می شود؛ گفت: پیوست برنامه ای ما با موصوع شاخص ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: 11 موضوع در برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد پیش بینی شده ست که می توان به فعالیت های قرآنی، دیدار با خانواده های شهدا و موثرین انقلاب با عنوان سه شنبه های تکریم، مهرانه،کارگاه های تربیت فرزند فرزندآوری، پیش بینی رویداد سلیمانی ها که در  این قالب آن نوجوانان فعال جهادی شناسایی می شوند، اشاره کرد.

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در این طرح نقش ادارات را برای همکاری و همیاری مشخص کردیم؛ تصریح کرد: آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، امور مساجد، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری هر کدام به نحوی از جمله در اختیار گذاشتن مربی، فضای ورزشی، تبلیغات و ... برای موفقیت بیشتر این طرح می توانند کمک کنند.

 

وی بیان کرد: در قالب این طرح، ثبت نام انجام شده و کلاس های اوقات فراغت در حال برگزاری است و از هفته آینده از مراکز ها بازدید و نطارت صورت خواهد گرفت تا اگر ضعف و یا مشکلی وجود دارد برطرف شود.

 

حجت الاسلام افکار در خصوص طرح مسجد یار این کانون گفت: ما برای پشتیبانی از برنامه های اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد ، بسته خدماتی، رفاهی، تفریحی را به نام مسجد یار آماده کردیم، این بسته یار و  همراه کانون های مساجد خواهد بود تا به نوجوانانی که در برنامه های اوقات فراغت کانون شرکت می کنند در حوزه تفریحی، ورزشی و رفاهی به آنها کمک شود .

 

وی افزود: در این راستا ما مجموعه های تفریحی ورزشی ، اسکان و پذیرایی، خدمات فروشگاهی موزه ها و آثار تاریخی و خدمات آموزشی علمی را همراهی کردیم و تا امروز حدود 140 سازمان را با خود همراه کرده ایم و پیش بینی می شود این رقم به بیش از 200 مرکز افزایش پیدا کند.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از بسته خدمات و تسهیلات رفاهی و تفریحی «مسجد یاز» با حضور فرماندار مشهد رونمایی شد.

 

کد خبر 1193986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha