فرودگاه سقز باید به بهره‌برداری برسد

آیت الله رئیسی گفت: از این پروژه های سقز که به ظاهر افتتاح شده فرودگاه سقز است و از مصوبات سفر این خواهد بود که فرودگاه سقز هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران صبح جمعه ۱۷ تیرماه در جمع مردم شهرستان سقز اظهار کرد: امروز توفیق یافتم تا در جمع مردم باصفیا شهرستان سقز باشم و لازم است به روح مطهر شهدا درود بفرستم و نسبت به جانبازان، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا ادای احترام می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه سقز تاریخ و مدنیت، تمدن و فرهنگی دارد، افزود: از قله‌های تاریخ این سرزمین دفاع جانانه مردم از کشور، از انقلاب و از ارزش‌هاست و از قله‌های حضور مردم این منطقه جانفشانی ها، شجاعت، دلاوری، تدین، انقلابی بودن به نمایش گذذاشته شده است.

 

وی خطاب به دختران و پسران شهرستان سقز اظهار کرد: پدران و مادران شما در سقز و در سطح استان حماسه آفریدند و جانانه از انقلاب دفاع کردند و مرزبانان امینی برای کشور بودند و باید همواره دلاوران منطقه را که در مقابل دشمنان ایستادند و افتخار آفرین شدند را عزیز بدارید و جایگاه و حرمت آنها باید برای وطن و ایران عزیز صیانت شود.

 

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: سقز در دفاع مقدس در خط مقدم جبهه بود و این خط را مردانه حفظ کرد و بزرگترین دلیل بر صدق ادعای ما آنچه گواهی می دهد دو هزار شهید این منطقه و جانبازانی است که زینت بخش شهر و دیار ما هستند و  باید از فرهیختگان، اساتید، ماموستاها و نخبگان و نقش آفرینان این شهر که چهره‌های اثرگذار در شهر و منطقه بودند، تقدیر کرد.

 

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: روشنفکران کسانی هستند که برای رفع نیاز جامعه آماده خطرکردن باشند و خود را آماده کنند برای نقش آفرینی در جامعه و شهیدان ما بهترین روشنفکران جامعه بودند که نیاز جامعه را درک کردند و حاضر شدند برای رفع نیاز نقش بیافرینند.

 

هنرمندان مجاهدت و رشادتهای این منطقه را ماندگار کنند

 

وی تصریح کرد: پیشنهاد من به هنرمندان، مستندسازان و صاحبان قلم آن است که رشادت‌ها، شجاعت و دلاوری ها را به تصویر بشکند و با ساختن مستند برای آیندگان مجاهدت و رشادت‌ها را به یادگار بگذارند و تمدن مردم باید به عرصرها و نسلها منتقل شود.

 

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت انقلاب تلاشهای زیادی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده است اما با گذشت ۴۳ سال علیرغم همه زحماتی که انجام شده اما باز هم شاهد کاستی و محرومیت هایی هستیم که می طلبد دولت، فرهیختگان و مردم سقز و کردستان برای رفع این محرومیتها تلاش کنند.

 

وی اضافه کرد: آمدن من به این منطقه در همین راستا است تا با خواست و مشکلات مردم آشنا شوم گرچه می توان در تهران جلساتی گذاشت اما نیاز است از نزدیک با مسائل مردم آشنا شد و مسائل و مشکلات را از نزدیک دید و برای برون رفت مشکلات با نخبگان به مشورت نشست و راهکارها را دنبال کرد.

 

وی گفت: در کردستان ظرفیتهای خوبی وجود دارد که شامل گردشگری، دامداری، معادت، کشاورزی است و اگر درست بهره برداری شود خواست مردم حل می شود.

 

لزوم ایجاد اشتغال در سقز 

 

آیت الله رئیسی اعلام کرد: فعال شدن اقتصاد کشاورزی، معدن، گردشگری و اقتصاد حوزه دیجیتال منجر به اشتغالزایی ، تولید و کار دانش بنیان خواهد شد.

 

رئیس جمهور اذعان کرد: هنر ما این است که از ظرفیت خدادادی که بخشی از آن شامل نیروی انسانی و کارآمد است به خوبی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه زمینه اشتغال در شهرستان سقز و استان فراهم است، افزود: باید از این ظرفیت بهره ببریم که یکی از کارهای محوری ما در این سفر آن است که تولید و اشتغال را در شهرستان فعال و فعالتر کنیم.

 

وی به وجود پروژه های نیمه تمام در استان کردستان پرداخت و بیان کرد: باید این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری برسد که یکی از این پروژه ها که به ظاهر افتتاح شده فرودگاه سقز است و از مصوبات سفر این خواهد بود که فرودگاه سقز هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و این کار توسط استاندار و مسئولان باید سریعا صورت بگیرد.

 

 

سقز مرزبان امین کشور است 

 

آیت الله رئیسی اعلام کرد: سقز مرزبان امین کشور است و نقش مرزبانی خود را بخوبی نشان داده و اخلاص، شجاعت و شهامت دارد و نمره شهرستان سقز برای ملت ایران قابل قبول است که این جانفشانی می طلبد از فرصت مرز بخوبی استفاده کنیم و بازارچه مرزی هر چه زودتر باید فعال شود.

 

وی مسئله کولبری را مسئله مهمی خواند و گفت: باید راه را بصورت قانونی باز کنیم و افرادی که کار اقتصادی می کنند بصورت قانونی از طریق مرز انجام شود تا افراد به سود خود برسند و افتتاح بازارچه مرزی می تواند کار را برای جوانان تسهیل کند.

 

وی عنوان کرد: با فعال شدن بخش تولید و اشتغال مسئله کولبری سامان می یابد و علاوه بر مسئله بازارچه و توسعه اشتغال، مسئله اقتصاد روستا نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تولیدات روستا حمایت شود و تسهیلات به کشاورز و روستائیان پرداخت شود و فعال شدن جدی اقتصاد روستا را دنبال خواهیم کرد.

 

رئیس جمهور همچنین به زمینه های گردشگری پرداخت و گفت: هنر دولت این است که اقتصاد گردشگری را در سقز و کردستان فعال کند.

 

وی به مسئله آب آشامیدنی پرداخت و عنوان کرد: باید از نعمت خدادادی بهره برداری درست شود و مردم مشکلی در حوزه آب آشامیدنی نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از مسائل محوری دولت است که با همکاری خود مردم آنرا پیش خواهد برد، گفت: دولت باید با همراهی و فعالیت بخش خصوصی و بخش تعاونی در این راستا فعالیت کند.

 

 

کد خبر 1194022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha