برگزاری دعای عرفه  در ۷۰۰ روستا و  ۲۶۰ مسجد و بقعه متبرکه در استان همدان

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه دعای عرفه در ۷۰۰ روستای استان همدان برگزار می شود، گفت: دعای غرفه در ۱۸۵ مکان از جمله مساجد، بقاع متبرکه، گلزار شهدای شهرستان های همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به  ایام ذی‌الحجه و تأثیر آن بر خودسازی افراد اشاره کرد و گفت: بزرگداشت مناسبت‌های این ایام یکی از ضرورت‌های  جامعه اسلامی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: یکی از دعاهایی که در روز عرفه بسیار بر آن تاکید شده است خواندن دعای پرفیض عرفه است، دعایی که از حضرت امام حسین(ع) صادر شده و سرشار از مضامین و معارف الهی است. 

 

 وی اظهار داشت: دعای روز عرفه  در 700 روستا، 185 مکان در شهرستان های استان و 73 مکان در همدان از جمله مساجد، بقاع متبرکه، گلزار شهدا، و فضای باز برخی پارک های برگزار می شود.

 

وی  با اشاره به اینکه روز عرفه به معنای از خودگذشتن و نزدیک شدن به لقاء الی‌الله است، یادآور شد: خداوند در این روز سفره احسان خود را گسترانیده و فرصت توبه و بازگشت را به بندگان خود عطا کرده است.

 

 حجت الاسلام نظیری  ادامه داد:  درس اول این دعای عرفه شکر خداست؛ یاد گرفتن این‌که درباره نعمت‌های خدا بیاندیشیم؛ هم از این‌که این نعمت‌ها راداریم، لذت ببریم؛ کمبودها به نظر ما جلوه‏ ای نکند؛ هم درمقام شکر بر بیاییم، که آن شکر ما را جلو می‏برد و وسیله قرب می‏شود.

 

وی بیان کرد: یکی از دعاهایی که در روز عرفه بسیار بر آن تاکید شده است خواندن دعای پرفیض عرفه است. دعایی که از حضرت امام حسین(ع) صادر شده و سرشار از مضامین و معارف الهی است. یکی از وجوهی که می توان به این دعا نگریست، از منظر عرفانی است. نه تنها در این دعا بلکه در بسیار از معارف ما مضامین عرفانی وجود دارد اما این مسئله در دعای عرفه مشهودتر است به طوری که کارشناسان بر این باورند که دعای عرفه سراسر عرفانی است.

 

کد خبر 1194317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha