مردم فاروج دعای عرفه را با شهدا زمزمه می کنند

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی فاروج گفت: دعای عرفه عصر امروز ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در جوار گلزار شهدای شهر برگزار می شود.

«علی نورانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: برنامه مرکزی دعای عرفه در سطح شهر فاروج در جوار گلزار شهدا  برای استفاده همگان از فضائل این روز برگزار می شود.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی فاروج افزود: برگزاری دعای عرفه در سطح بقاع متبرکه هم برنامه ریزی شده از جمله در فضای امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت و امامزاده عبدالرحمان روستای خرق که با حضور روحانیون طرح افق و هجرت، این برنامه با شکوه هر چه بیشتر اجرایی می شود.

 

نورانی با اشاره به اینکه در سطح روستاهای شهرستان 15 روحانی در قالب طرح های مختلف از جمله هجرت مستقر هستند، گفت: آئین دعای عرفه در بیشتر این روستاها برگزار می شود.

 

وی افزود: امسال هم مردم برای برگزاری مراسم دعای عرفه در بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، حسینیه های شهرستان حضور می یابند و دعای عرفه را به یاد دعای امام حسین (ع) سومین امام شیعیان در صحرای عرفات، زمزمه و از درگاه الهی طلب استغفار می کنند.

 

قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) در نهمین روز از ماه ذی الحجه پس از نماز ظهر و عصر تا غروب آفتاب با استقبال بسیار پرشور مردم مسلمان ایران در سراسر کشور برگزار می شود.


«دعای عرفه» دعایی منسوب به امام حسین (ع) است که بر طبق روایات ایشان این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات در مکه مکرمه در کنار همراهانش قرائت کرده اند.

کد خبر 1194360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha