بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از مرکز پزشکی حج و زیارت در منا

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته (۱۹ تیرماه) از بیمارستان صحرایی و درمانگاه مرکز پزشکی در منا بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته (۱۹ تیرماه) از بیمارستان صحرایی و درمانگاه مرکز پزشکی در منا بازدید کرد.  در این بازدید که پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب از بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی منا همچون داروخانه، آزمایشگاه، دندانپزشکی و سونوگرافی بازدید و سطح خدمات ارائه شده به زائران بیت‌الله الحرام را بررسی کرد.

این بیمارستان دارای دو بخش اورژانس، بستری و درمانگاه تخصصی است. پذیرش بیماران در دو اورژانس تخصصی خواهران و برادران انجام می‌شود و خدمات مختلفی همچون پذیرش، اورژانس،‌ تزریقات، احیا و پانسمان ارائه می‌شود و در قسمت درمانگاه نیز پزشکان متخصص حضور دارند.


دکتر درودی، مدیر عملیات پزشکی حج تمتع، اظهار کرد: بخشی از آمار پذیرش مراجعات به پزشکان در بیمارستان صحرایی و بخشی مراجعه به همکاران در مجموعه‌هاست. دیروز آمار مراجعه به بیش از 2 هزار خدمت در بیمارستان صحرایی رسید و امروز هم تا ساعت 17 از 2100 مراجعه‌کننده گذر کردیم.
وی افزود: تمامی بیماران در شرایط عمومی مساعد هستند و بجز چند مورد بیمار قلبی که برای دریاقت خدمات بیشتر به بیمارستان سعودی ارجاع شدند، بیمار بدحالی نداریم. به طور معمول مراجعات سرپایی است که در حد گرفتگی و کوفتگی عضلات و سرماخوردگی است و گرمازدگی به مفهوم واقعی نداشتیم.
سرپرست پرستاران نیز در این بازدید بیان کرد: در کل 33 پرستار به حج تمتع اعزام شدند که 4 پرستار در دفاتر و 29 نفر در بیمارستان مشغول خدمت شدند. در مکاتب نیز 25 پزشک متخصص بیماران را ویزیت می‌کنند.
وی افزود: تقریبا در 24 ساعتی که از حضور در منا می‌گذرد،‌ نزدیک 1400 نفر در این بیمارستان پذیرش داشتیم و خدمات مختلف تزریقات، سرم‌تراپی، پانسمان، کنترل قند خون و بستری را ارائه دادیم.


سرپرست حجاج ايراني در ادامه از بخش‌های دندانپزشکی و داروخانه بیمارستان بازدید کرد و ضمن عیادت از بیماران حاضر در کلینیک، برای آنان دعای خیر و طلب شفا نمود.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان بیان کرد: حضور در این فضا را مختصر کردیم تا مزاحم ارائه خدمات به زائران نشویم. برای بازدید نزدیک از زحمات شما عزیزان و عرض خداقوت به کادر زحمتکش درمان آمدیم. سلام گرم بنده را به تمام همکاران برسانید.
یادآور می‌شود، در این بازدید، زائران بیت‌الله الحرام بارها به نماینده ولی فقیه مراجعه و سؤالات و مشکلات خود را طی سفر حج تمتع مطرح می‌کردند.

کد خبر 1194769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha