غدیر، فرهنگ تبیین‌کننده و تحقق‌بخش رمز و راز  خوشبختی بشر است/ انقلاب اسلامی استمرار راهبرد مبارزه نرم ائمه(ع) است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران درحقیقت استمرار راهبرد مبارزه نرم ائمه(ع) در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است، گفت: غدیر، فرهنگی تبیین‌کننده و تحقق‌بخش رمز و راز حقیقت خوشبختی و خوشبختی حقیقی بشر و جامعه بشری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۴ تیر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که آگاه باشید، ریاکاری هر چند کم باشد، شرک است و همنشینی با هواپرستان ایمان را از انسان دور می کند و شیطان را به حضور می کشاند.

 

حجت الاسلام « شهاب الدین میهن پرست» افزود: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرماید که از دروغ برکنار باشید، چرا که دروغ از ایمان برکنار است، راستگو بر ساحل نجات و کرامت است، اما دروغگو بر لب پرتگاه هلاکت و پستی است و حسد نورزید که جسد ایمان را نابود می کند، آنگونه که آتش هیزم را می خورد و خاکستر می سازد و کینه یکدیگر را در دل نگیرید که خیر و برکت را از میان می برد و بدانید آرزوهای دور و دراز، خرد را به غفلت (از واقعيتها) وا می دارد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد؛ بنابراین، به آرزوها اعتنا نکنید، که فریبنده است و صاحبش فریب خورده است.

 

وی در ادامه با اشاره به سفر جو بایدن به غرب آسیا، اظهار کرد: به نظر می رسد دولت بایدن در پی ناکامی در طرح ننگین معامله قرن، در پی جایگزین کردن طرح های جایگزین برای تقویت دولت جعلی صهیونیستی و تقویت جبهه عبری -عربی- غربی به‌منظور تضعیف جبهه مقاومت در غرب آسیا است و ایجاد پدافند یکپارچه منطقه‌ای به‌رغم آمریکا یک گام بلند به سمت این هدف است، هدفی که جز رؤیا برای آمریکا نخواهد بود و جز به کابوس دهشتناکی برای مثلث مزبور تعبیر نخواهد شد.

 

امام جمعه چوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ ذیالحجه الحرام روز مبارک عید غدیر، گفت: غدیر، که میمنت، خجستگی و  تبرک آن از ابتدای خلقت بشر تا ابد مقرر می‌باشد، اما این پندار که غدیر تنها عیدی برای یک روز است، حاکی از قصور معرفت نسبت به رویداد غدیر است، غدیر تنها روزی سعید نیست بلکه فرهنگ سعادت آفرین است.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود: غدیر، فرهنگی تبیین‌کننده و تحقق‌بخش رمز و راز حقیقت خوشبختی و خوشبختی حقیقی بشر و جامعه بشری در ساخت دنیا دنیوی و ابدی است، فرهنگ غدیر یک پیام جهانی و فطرت پسند دارد و در پیامی ساده و همه فهم، گویای اصل عقلی و سیره عقلانی مبنی بر لزوم رجوع به کارشناس در عرصه نظری علمی، عملی، دانشی و مهارتی از مهم‌ترین عرصه‌ای که این اصل عقلی ضرورتی دوچندان می‌یابد، عرصه مدیریت جامعه بشری است.

 

وی بیان کرد: فرهنگ غدیر دقیقاً ناظر بر همین عرصه است، فرهنگ غدیر موضوع مدیریت جامعه در ساخت‌های سیاسی‌، اقتصادی فرهنگی و غیره را مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوع حیات بشری دانسته و بر این یک نکته شاخص پافشاری می‌ورزد که آن مدیریت تنها شایسته کسی که دانش و مهارت لازم را دارا است که دانش و مهارتی که او را از هر گونه اشتباه عمدی و سهوی و خطای قصوری و تقصیری هم مصون بدارد.

 

امام جمعه چوار افزود: در فرهنگ غدیر نام این مدیر مصون از خطا و اشتباه امام معصوم(ع) است که شناسایی و معرفی آن از توان علمی و ادراکی بشر خارج است و صلاحیت آن تنها برعهده‌ی خداست، پیام جهانی و بشری غدیر این است جهان مدیر لایق می‌خواهد ما شناخت و معرفی این مدیر لایق با خدای متعال است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره ۲۰ ذی الحجه سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) گفت: فلسفه اصلی امر امامت ائمه اطهار(ع) شباهت جویی ما انسان‌ها به آن حضرات است، اگر قاعده الگو بودن را از ائمه اطهار(ع) حذف کنیم، اساس حکومت الهی در تعیین انبیاء و ائمه(ع) زیر سوال می‌رود، حضرات اولیا مثل غدیر و انسان‌های اعلا و کاملی هستند که مظهر اسماء و اوصاف و افعال الهی‌اند و قرار است در فرایند خلیفةالله شدنمان که هدف خلقت است به این مظاهر اسماء و صفات تحسین نماییم و خود را شبیه این بزرگواران تربیت نماییم.

 

وی بیان کرد: به‌همین جهت وقتی سخن از ولایت مبارک حضرت موسی‌بن‌جعفر امام کاظم(ع) می‌شود باید این حقیقت نائل آییم که از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قرار گرفتن ذیل ولایت آن حضرت، انصاف به یکی از مهم‌ترین اوصاف متقین در بیان قرآن کریم است، بردباری بهترین ردایی است که انسان بر دوش خود می‌اندازد پس اگر بردبار نیستی، بردباری بورز، زیرا اندک کسی است که شبیه گروهی شود مگر این‌که نزدیک از آنان شود.

 

امام جمعه چوار ابراز کرد: این بیان بلند حضرت به این معنا است که با تمرین و ممارست پیوسته، خلقیات انسان عوض می‌شود و بنابراین انسان با تمرین مهار خشم می‌تواند به‌تدریج بردبار شود.

 

وی با اشاره به ۱۵ ذی الحجه سالروز میلاد امام هادی(ع)، گفت: دو زیارت‌نامه ای که امام هادی(ع) در آن به تبیین اسلام ناب محمدی پرداختند، یکی زیارت جامعه کبیره و دومی زیارت غدیریه امیر مؤمنان(ع) است که دارای اهمیت خاصی است، ویژگی بسیار مهم این دو متن مقدس و شاخص تبیین اصل متعالی توحید ولایت محور و ولایت توحید مدار است.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: فصلی که متضمن و متکفل ایجاد نظام الهی با استقرار قیام مردم به عدالت اصل توحید و ولایت نظام‌سازی که تا وقتی در کتاب‌ها مسطور و مستور است چندان حساسیتی ایجاد نمی‌کند، ولی به‌محض این‌که بخواهد جنبه اجتماعی پیدا کند و امور اجتماعی را مدیریت نماید، انواع و اقسام دشمنی‌ها ددمنشی‌ها نفوذ و کارشکنی‌ها از خارج و داخل روبرو می‌شود.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران درحقیقت استمرار راهبرد مبارزه نرم امام هادی(ع) برای هدف و آرمان ایشان -انسان دویست و پنجاه ساله-، یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما حضرت حجت(عج)است.

 

امام جمعه چوار با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، شورایی است که در طول انقلاب خدمات ارزشمندی به نظام را انجام داده و نمره قابل‌قبولی کسب نموده‌است این نهاد مقدس از برکات نظام اسلامی می‌باشد.

کد خبر 1196259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha