آستان شیخ صدوق، همزمان با دهه امامت  رنگ و بوی غدیری گرفت

آستان شیخ المحدثین مقارن با ایام دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم با همکاری مدیریت آستان شیخ صدوق و مردم ولایتمدار و زایران و مشتاقان این آستان رنگ و بوی غدیری گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آستان شیخ المحدثین  مقارن با ایام دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم با همکاری مدیریت آستان شیخ صدوق و مردم ولایتمدار و زایران و مشتاقان این آستان رنگ و بوی غدیری گرفت.

بنابرگزارش مدیر فرهنگی این آستان از تدارک ویژه برنامه های متنوع برای رقم زدن عیدی متفاوت از گذشته در این پایگاه ترویج فرهنگ علوی خبر داد. حجت الاسلام مهدی اردشیری در این خصوص گفت:جشن بزرگ عید ولایت و امامت حضرت علی‌ابن‌ابی طالب(ع) در واقعه غدیر و جشن اتمام نعمت الهی و اکمال دین اسلام در آستان شیخ صدوق و با عنوان “غدیر و آستان ” عصر روز یکشننبه۲۶ تیرماه   برگزار می‌شود.

وی ضمن قدردانی از نهادهای ذیربط و خیرین   ادامه داد: اطعام غدیر، برنامه تلاوت قران توسط قاریان برتر بین المللی، شعر خوانی و دکلمه، برنامه هنری و نمایشی،  اجرای سرود توسط گروه سرود شمس الشموس ، مداحی توسط مداحان مطرح  پایتخت  و ارایه  مشاوره و راهنمایی از طریق میز خدمت  از جمله برنامه هایی است که به این مناسبت فرخنده  به اجرا در می آیند.

اردشیری همچنین خبر داد: زائران و مجاوران به آستان مقدس شیخ صدوق  مشرف شده و ضمن تبریک این روز بزرگ به ساحت مقدّس عالمان والا مقام و صلحای دین به دعا و مناجات با پروردگار و اعمال مستحبی این عید بزرگ می‌پردازند.

وی گفت: هر چند در طراحی برنامه ها سعی شده است که همه اقشار از محتوای آنها به نحو مطلوب بهره مند شوند اما کانون و محور توجه مدیریت آستان تبیین این عید بزرگ به کودکان و نوجوانان است و به همین دلیل شاد و مفرح بودن در کنار غنی بودن برنامه ها مد نظر قرار گرفته است.

شیخ صدوق از عالمان و محدثین سرآمدی است که نقش مهمی در تثبیت وقایع و جریانات غدیر خم و گرد آوری احادیث معتبر در زمینه حقانیت مولی الموحدین علی بن ابیطالب به عنوان وصی و جانشین نبی اکرم  داشته است.

آستان شیخ صدوق در شهرری مورد توجه زایران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت  است و در جوار آن بسیاری از شخصیت های نامور فرهنگی و مذهبی  ایران مدفونند.

 

کد خبر 1196360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha