احيای غدير در سايه احيای  نهج البلاغه به عنوان كلام صاحب غدير است

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان گفت: آنچه امروز بايد در راس مسئله احيای غدير قرار گيرد احيای كلام صاحب غدير يعني نهج البلاغه اميرالمومنين(ع) است.

حجت الاسلام ماشاء الله صديقي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک عید غدیر خم گفت: آنچه امروز بايد در راس مسئله احيای غدير قرار گيرد احيای كلام صاحب غدير يعني نهج البلاغه اميرالمومنين(ع) است.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان افزود: احيای سنت هاي جاهلي توسط معاويه در عصر و زمان آن بزرگوار از دغدغه هايي بود كه اصل اسلام را هدف قرار داده بود چنانچه آن حضرت در بياني به معاويه فرمود: «تَغشاهُمُ الظُّلماتُ و تَتَلاطَمُ بِهمُ الشُّبهاتُ فَجازَوا عَن وِجهَتِهم وَ نَكَصوا عَلي اَعقابِهم» بسياري را در موج سركش درياي جهالت خود غرق كردي و آنان در امواج تاريكي ها فرو رفتند و به دوران جاهليت گذشته خود بازگشتند. به جز عده اي كه با بصيرت تمام حقيقت را دريافتند و از تو و تفكر تو فاصله گرفتند. 

 

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: بازگشت به جاهليت اولي و ترويج ضد ارزش ها در جامعه خطري است كه قرآن آن را متذكر شده است و از زنان مومن و پاك دامن خواسته است كه مراقب باشند تا در دام تفكرات غلط دشمن نيفتند و به ابزاري براي رسيدن دشمن به اهداف خود تبديل نشوند و از زنان رسول خدا(ص) خواست كه به اين مهم توجه كنند تا مصداق «تبرجَ الجاهليه الاولي» قرار نگيرند.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان ادامه داد: قرآن احيا و اقامه نماز را بهترين راه براي مقابله با احيای سنت جاهلي قبل از اسلام يعني ترويج تقابل با مسئله عفت و پوشش زنان مومن مي داند و وقار و عزت را نشانه ايمان و پاكدامني آنان بر مي شمرد.

 

حجت الاسلام صديقي اظهار داشت: اميد است با نهادينه كردن احياء فرهنگ نهج البلاغه در عيد ولايت جامعه از نورانيت غدير بهره مند شود./

کد خبر 1196829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha