اهمیت استراتژیک غدیر در توسعه سیاسی اسلام/ ولایت فقیه از شأن بالایی برخوردار است

نماینده مشکین شهر در مجلس با اشاره به اهمیت استراتژیک غدیر در توسعه سیاسی اسلام گفت: با بیان اینکه غدیر بهترین الگوی سیاسی و حکمرانی یعنی انتصاب شایسته ترین فرد از سوی ذات اقدس الهی را نمایان ساخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت دهه ولایت و امامت و جشن عید غدیر، امروز در بنیاد قرآن و عترت علیهم السلام واقع در منطقه پاسداران تهران برگزار شد. «محمود عباس زاده» در این مراسم با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار درباره اهمیت رعایت تقوی از سوی مسئولان کشورمان تاکید کردند.

 

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا مفاهیمی همچون تقوی و ساده زیستی برگرفته از مکتب قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در میان مدیران کشور فراگیر شود.

 

وی در ادامه با اشاره به مکاتب سیاسی در ادوار مختلف تاریخ و تسلط کمونیست و لیبرالیسم در قرن بیستم در جهان، گفت: انقلاب اسلامی در میانه چنین وضعیتی، ظهور کرد تا مکتب متعالی اسلام در جای جای کشورمان حاکم شود.

 

عباس زاده در ادامه با بیان اینکه غدیر بهترین الگوی سیاسی و حکمرانی یعنی انتصاب شایسته ترین فرد از سوی ذات اقدس الهی را نمایان ساخت، اظهار کرد: پیامبر در روز غدیر تکلیف مسلمانان را برای همیشه روشن ساخت و نقش انقلاب اسلامی، برگرداندن دوباره حرکت امت اسلامی به مسیر اصلی خود است. غدیر نقش مهمی در توسعه سیاسی اسلام داشت و اکنون نیز نظام جمهوری اسلامی در توسعه درک و بصیرت سیاسی عموم مسلمانان در سرتاسر جهان تلاش می کند.

 


آیت الله «سید محمد قایم مقامی» نیز در این مراسم با اشاره به آیه اکمال دین در قرآن کریم، گفت: متاسفانه ما نتوانسته ایم درک دقیقی از این آیه و مفهوم متعالی آن را در سطح جامعه تبیین کنیم به همین دلیل است که پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز باید درباره استمرار ولایت فقیه در مسیر تاریخی پیامبران و امامان سخن بگوییم.

 

این استاد درس خارج فقه و نویسنده و پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ اسلامی ادامه داد: ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام امری انتصابی است درحالی که اهل جماعت و عامه درباره انتخابی بودن حکومت داری صحبت می کنند. ما باید در دهه ولایت و امامت موضوع نصب ولی از سوی خداوند متعال را برای مردم تبیین کنیم.

 

وی اضافه کرد: اسلام دین سیاست و فرهنگ و ادب و احترام و دوستی است و عید غدیر نقطه اوج بیام این مفاهیم است. واژه ولی که مورد بحث میان علمای شیعه و سنی است باید از سوی، هم‌ ما منبری ها و هم از سوی تک تک مدیران نظام اسلامی بیان شود. ولایت و امامت امری نیست که مردم در انتخاب آن نقشی داشته باشند. ولایت فقیه هم از همین شئون برخوردار است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از تحولات سیاسی و اجتماعی کشور، گفت: اگر موضوع غدیر به خوبی بیان شود آنگاه ما مشکل کمتری در موضوع حجاب و عفاف خواهیم داشت. اگر همه خود را مطیع ولی بدانیم آنگاه همه عفیف خواهیم بود و اینگونه در جامعه اسلامی ما شاهد بد حجابی و بلکه بی حجابی نخواهیم بود.

 

این استاد درس خارج فقه گفت: اگر مبانی دین به خوی برای مردم گفته شود آنگاه مهماتی همون حجاب و عفاف به خودی خود حل می شود. وقتی همه خود را موظف به اطاعت از ولی بدانیم آنگاه در برابر دستوراتشان که همان دستورات دین تست، سر تعظیم فرود می آوریم. به همین دلیل است که پیامبر اسلام صلوات الله علیه فرمودند غدیر برترین عید امت من است زیرا غدیر با مفهوم ولایت پیوند خورده است.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد حسین زاده» در ادامه این مراسم با بیان اینکه، طبق روایت از امام معصوم علیه السلام، علی علیه السلام باب ورود همه مردم جهان به بوستان ولایت است، گفت: امام کاظم علیه السلام فرمودند هرکس وارد باب ولایت نشود، کافر است و اگر کسی به این باب وارد یا خارج نشود، در برزخ تعلیم می شود و راه نجات آنان نیز ولایت است و بس.

 

مدیر بنیاد قرآن افزود: ما باید مولویت امیرالمومنین علیه السلام را بپذیریم تا نجات یابیم و سعادتمند شویم. ندای آسمانی ایمان در روز عید غدیر بر بلندای خود طنین انداز شد و انشاءالله به برکت انقلاب اسلامی همه در جهان، ولایت مدار شوند.

 

وی اضافه کرد: ولایت امیرالمومنین علیه را اگر بتوانیم در سرتاسر جهان حاکم کنیم آنگاه توانسته ایم به هدف اصلی از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 1197250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha