عید غدیرخم روز اکمال دین و اتمام نعمت است

حجت الاسلام قریشی گفت: اگر غدیر نبود در واقع دین ناقص بود لذا عید غدیرخم روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام سیدمهدی قریشی»، دوشنبه شب، (۲۷ تیرماه) در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) که در میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد:  اگر غدیر نبود در واقع دین ناقص بود لذا عید غدیرخم روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه برای مساله امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)، دلایل زیادی وجود دارد که یکی از آنها جریان غدیر است،  افزود: اگر جریان غدیر وجود نداشت، عقل حکم می‌کرد که پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از خودشان، جانشینی تعیین کنند و گر نه دین اسلام ناقص بود.

وی گفت: امیر المومنین(ع) شایسته ترین فرد برای هدایت مردم پس از رسول خدا بود، و ما افتخار می‌کنیم که شیعه علی(ع) هستیم.

این مسئول ادامه داد: حضرت علی(ع) از کودکی تربیت یافته پیامبر گرامی اسلام(ص) بود،  و آن حضرت از زمان تشکیل حکومت و در جنگ‌ها همراه پیامبر(ص) بودند و در شجاعت همتا نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: اگر در اوصاف امیر المومنین(ع) مطالعه کنیم، در می‌یابیم شایسته تر از آن حضرت کسی نبود که بتواند جانشین پیامبر (ص) شود.

گفتنی است؛ همزمان با برگزاری آیین جشن بزرگ غدیر در میاندوآب، ۱۵ نفر از طلبه‌های حوزه علمیه امام رضا (ع) این شهرستان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

کد خبر 1197360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha