درس اخلاق امام کاظم علیه السلام برای افراد جامعه پرهیز از مقابله به مثل در برابر بدی دیگران است

امام جماعت مسجدالرسول صلی الله علیه و آله کرمان بیان گوشه هایی از بردباری امام کاظم علیه السلام که حتی دشمنی ها را با اخلاق نیکو دفع می کردند؛ تصریح کرد: این یعنی ما نیز نباید در مقابل ناملایمات مقابله به مثل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسینی به مناسبت بیستم ذیحجه، سالروز میلاد امام کاظم علیه السلام به نمونه هایی از کارساز بودن توسل به آن حضرت اشاره کرد.

 

 

 

امام جماعت مسجدالرسول کرمان افزود: امام کاظم علیه السلام از طرف دشمن بسیار اذیت می شدند اما حتی آنهایی که حضرت را حبس کرده بودند بعد از مدتی پشیمان شده و زندانبان ها حاضر نمی شدند حبس را ادامه بدهند.

 

 

 

وی اظهار کرد: دشمن ترین افراد نسبت به مومنین، یهود هستند که یک یهودی هم حضرت را به شهادت رساند.

 

 

 

امام جماعت مسجد الرسول کرمان با بیان گوشه هایی از بردباری امام کاظم علیه السلام که حتی دشمنی ها را با اخلاق نیکو دفع می کردند؛ تصریح کرد: این یعنی ما نیز نباید در مقابل ناملایمات مقابله به مثل کنیم.

 

 

 

وی با استفاده از آیه ۱۳۴ آل عمران که اوصاف متقین را بیان می کند؛ به لقب امام هفتم به عنوان "کاظم" اشاره کرد و افزود: متقینی که بهشت وسیع برای آنان آماده شده اهل " کظم غیظ" هستند.

 

 

 

حجت الاسلام حسینی غیظ را شدت غضب دانست و گفت: در حالیکه فرد پر از خشم و غضب است اما جلوی آن را گرفته و علاوه بر فروبردن خشم، طرف را هم می بخشند لذا انسان وقتی خشمگین می شود اینگونه مقابله کند.

 

 

 

وی ادامه داد: بر اساس روایت، هر کس خشم خود را فرو برد با اینکه قدرت دارد خداوند دل او را پر از امن و ایمان می کند.

 


 

امام جماعت مسجد الرسول تصریح کرد: فرد بردن خشم یک مسئله مهم و کاربردی است که درجات انسان را بالا می برد.

 

 

 

وی در پایان با اشاره به روایتی گفت: دشمن ترین دشمن انسان غضب و امیال او است که اگر انسان مالک این دو شود، درجات او بالا می رود و به هدف خلقتش می رسد.

کد خبر 1197782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha